Gå til innhold

Reisegruppe der noen skader seg like før reise

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei folkens. Et reisefølge på 7 som snart skal reise på sydenferie har kommet i den situasjonen at 2 av medlemmene (et par) trekker seg grunnet skade (kan ikke gå uten krykker).

Resten av oss andre blir trolig å dra på turen, dette er dog ikke helt avklart ennå.

Vi har alle spart opp til denne turen, og dette paret som nå trekker seg (ønsker å avbestille) har betalt sin del av reisen (betalt til reiseoperatør via vipps). Nå lurer de på om det kan være forhold med reiseforsikringen som potensielt kan stikke kjepper i julene.

De har forsikring fra Gouda (tror jeg det heter) og jeg leste igjennom hovedpunktene på hva som dekkes og hva som ikke dekkes. Det så greit ut, men et punkt omtalte "gruppereiser på intil 6 personer" under lista på hva som dekkes. Tror dere at dette kan sette en stopper for en eventuell forsikringsutbetaling ?

Annet ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forsikringen skal primært dekke de forsikrede. Jeg tolker det slik at om gruppen er 7 eller flere så kan skade/sykdom for de forsikrede ikke stoppe hele turen slik at forsikringsselskapet skal dekke også det.

Eller bør man alltid betale reise med kredittkort som gir forsikring. Man kan da velge å bruke den forsikringen med best dekkening av den aktuelle situasjonen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...