Trestein Skrevet 12 timer siden Skrevet 12 timer siden Simen1 skrev (7 minutter siden): Artikkelen er fra juli 2023 og intervjuobjektet ble bedt om å kommentere sitt bilhold med hydrogenbil i en hydrogen-nettavis 1. halvår 2023: "Vi har opplevd å bli tilbudt hydrogen til priser på over 700 kroner per kg." som sannsynligvis er høyeste notering det halvåret i den hensikt å poengtere at det har blitt veldig dyrt. Ferga Hydra fyller ikke på stasjoner for biler og produsenten av hydrogen er nok forskjellig og ikke minst, jeg påpekte at råvareprisene har sunket betraktelig siden 2023 og spurte om du er sikker på at det er sånn fortsatt.. Da har det lite hensikt å sitere en artikkel fra 2023. Bare gi meg et firma som kan levere hydrogen billigere så er jeg happy. Tror jeg betalte noe slikt som vist over for 20kilo flaskesett.
Simen1 Skrevet 12 timer siden Skrevet 12 timer siden Trestein skrev (5 minutter siden): Bare gi meg et firma som kan levere hydrogen billigere Det var et spørsmål: Sikker på at det er sånn fortsatt? Råvareprisen gikk jo voldsomt opp i 2022-23, men har kommet ned igjen etter det. Jeg spør fordi jeg ikke vet. Jeg slipper heldigvis å følge med på prisen Hydra må betale. 1
Trestein Skrevet 12 timer siden Skrevet 12 timer siden Simen1 skrev (3 minutter siden): Det var et spørsmål: Sikker på at det er sånn fortsatt? Råvareprisen gikk jo voldsomt opp i 2022-23, men har kommet ned igjen etter det. Jeg spør fordi jeg ikke vet. Jeg slipper heldigvis å følge med på prisen Hydra må betale. Det er en stund siden sist vi kjøpte. Så jeg vet bare at det var ekstremt dyrt pr kWh energi
Simen1 Skrevet 11 timer siden Skrevet 11 timer siden (endret) Jeg sjekket H2-kartet. I sentral-Europa ser det ut til å ligge rundt 15-20 €/kg for biler og lastebiler. Den eneste H2-stasjonen i Skandinavia som er offentlig tilgjengelig for biler ligger i Mariestad i Sverige. De skal ha 90 kr/kg for biler. Jeg har mistanker om at det er dårlig oppdatering av det kartet så det kan være utdatert info som henger igjen. Jeg vil tro Hydra får kjøpt hydrogenet billigere enn bilister får pga volum og lenge planlagte leveranser. Fingeren i været gjetting kanskje 10-12 €/kg? Endret 11 timer siden av Simen1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå