biker91 Skrevet 12. juni Skrevet 12. juni (endret) Hei. Jeg er litt forvirret over hvordan man skal stille urskiven på bildet. La oss si at jeg kommer til en parkeringsplass kl. 07:15 – skal den stilles slik jeg har gjort? Eller er det slik at de store tallene fra 1 til 12 representerer minutter, og kun gjelder den inneværende timen? I så fall burde viseren bare peke på tallet som indikerer “kvart over” den aktuelle timen. Endret 12. juni av biker91
Thor. Skrevet 12. juni Skrevet 12. juni (endret) Små strek mellom for eksempel 6 og 7 er 15 minutter hver. Du har satt den imellom 6:30-6:45 fordi tallene på urskiva går motsatt vei av klokka. Endret 13. juni av Thor.
toralfb Skrevet 12. juni Skrevet 12. juni (endret) biker91 skrev (15 minutter siden): Hei. Jeg er litt forvirret over hvordan man skal stille urskiven på bildet. La oss si at jeg kommer til en parkeringsplass kl. 07:15 – skal den stilles slik jeg har gjort? Eller er det slik at de store tallene fra 1 til 12 representerer minutter, og kun gjelder den inneværende timen? I så fall burde viseren bare peke på tallet som indikerer “kvart over” den aktuelle timen. Urskiven leses fra utsiden, bilde blir speilvendt. Det er justert riktig, mellom 715 og 730. Endret 12. juni av toralfb
aklla Skrevet 13. juni Skrevet 13. juni (endret) toralfb skrev (6 timer siden): Urskiven leses fra utsiden, bilde blir speilvendt. Det er justert riktig, mellom 715 og 730. Den står da vitterlig på ca 06:45. Pilen står mellom 6 og 7, selv om man tar det speilvendt, så vil aldri 07:15 falle mellom 6 og 7. Men urskive er basert på timer og minutter. Kommer du kl 7, så sett den på 7. Kommer du 07:15, så sett den på 07:15 (finnes mellom 07 og 08) Endret 13. juni av aklla 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå