Ludvig86 Skrevet 10. juni Skrevet 10. juni Hei! Har prøvd å søke litt men klarer ikke å bli helt klok, og er lett for å bare «bite på» og sitte i saksa. Jeg er ute etter ett kreditt kort som er tenkt til bruk på reise og til bruk i utlandet. Har fostått det slik at man stiller sikrere ved å bruke Mastercard e.l? Er det noen som har ert kort de «sverger» til eller at man burde se nærmere på og som har gode fordeler? Hvorfor velge det ene foran det andre? Takker for alle innspill!
Wheeljack Skrevet 10. juni Skrevet 10. juni Jeg pleier bare å benytte Mastercardet utsendt av banken min (DNB). Dette er også tilknytta PayPal-kontoen min og jeg prøver å benytte det så mye som mulig ved online-kjøp. Egentlig mest fordi at dersom uhellet skulle være ute så er det ikke mine penger som blir stjålet, så jeg trenger ikke vente på å få dem igjen mens saksgangen pågår. Mange kredittkort har en bonusordning, mitt er knytta opp mot SAS Eurobonus for eksempel, så når jeg belaster kortet så tjener jeg X antall eurobonuspoeng, som jeg i tur kan løse inn i f.eks flybilletter. Renter spiller ikke så stor rolle dersom man ikke bruker kortet som et forbrukslån og kun betaler minstebeløp. Jeg pleier å betale inn summen som er belasta før renter får tid til å påløpe.
Nimrad Skrevet 10. juni Skrevet 10. juni Lave valutapåslag, gratis kontantuttak i utlandet (kontanter er det i veldig mange land mer behov for enn her til lands), god reiseforsikring, årspris og evt cashback kan være greit å se på.
^fmj Skrevet 10. juni Skrevet 10. juni Revolut kan sjekkes ut. Norwegian har gratis kontantuttak, CashPoints.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå