FullColor Skrevet 27. mai Skrevet 27. mai (endret) Jeg har funnet ut at jeg får doble program snarveier i start menyen, for det programmet eller windows legger snarveien på begge disse to adressene: 1. C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs 2. C:\Users\<<brukernavn>>\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs Er dette en glitch/feil ? Hvorfor skjer dette ? Om jeg skal fikse eller forbedre dette, hva er best at jeg gjør, f.eks slette program snarveien en av plassene ? Endret 27. mai av FullColor
Hårek Skrevet 27. mai Skrevet 27. mai Forskjellen er at snarveier i ProgramData gjør dem synlig for alle brukere, mens de i AppData\Roaming er bare synlig for deg. Ofte får man spørsmål om dette under installeringen. Vet ikke hvorfor du får snarveier begge steder. 1
FullColor Skrevet 21. juni Forfatter Skrevet 21. juni On 5/27/2025 at 5:33 PM, Hårek said: Forskjellen er at snarveier i ProgramData gjør dem synlig for alle brukere, mens de i AppData\Roaming er bare synlig for deg. Ofte får man spørsmål om dette under installeringen. Vet ikke hvorfor du får snarveier begge steder. Ok, forstår. Da tenkte jeg som så, at det gir mest mening å fjerne den dupliserte snarveien fra AppData|Roaming, siden så langt jeg ser, er alle de andre snarveiene lagt til i ProgramData. Så blir det likt, og dette programmet som legger snarvei begge plasser, kan føye seg etter hva som normalt er normen. Hørtes ikke det fornuftig og greit ut ?
Svein M Skrevet 21. juni Skrevet 21. juni Når det er dupliserte snarveier så kan du slette den i AppData|Roaming, eller flytte den til en annen folder for å ta vare på den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå