Gå til innhold

Reklamere på produkt som har synlig skade pga. bruk?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Om eg leverer AirPods for reklamasjon pga. støy i den eine når støykansellering er aktiv, og den proppen har ein visuell skade (lite hakk), er det fare for at det blir avvist med grunnlag at skaden er årsaken til støyen? Eg kan ikkje bevise for noko den eine eller andre veien.

Skaden kom av at den gjekk i bakken ei gang, men støyen kom ikkje på det tidspunktet. Det er snakk om 1. gen. Pro, som har ein kjent feil som fører til støy og det er ikkje første gang eg ev. reklamerer på dei pga. dette.

Om det blir avvist må eg sikkert betale bortimot halvparten av prisen på nye propper.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er iallefall en relativ stor sjanse for at reklamasjonen blir avvist som følge av dette, da forhandleren rett og slett har mye bedre kort på hånden ved synlig skade.

  • Liker 1
Skrevet
Zeph skrev (På 24.5.2025 den 9.01):

Skaden kom av at den gjekk i bakken ei gang, men støyen kom ikkje på det tidspunktet.

Det kan likevel ha ført til en skade som på et senere tidspunkt utløste feilen som nå har oppstått.

Men verkstedet må sannsynliggjøre at skaden er årsaken til feilen.

  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...