Nautica Skrevet 11. mai Skrevet 11. mai (endret) Interessant lesning, "legg merke til spørsmåltegnet i overskriften, indikerer at jeg er spørrende". Tankesmien Cato Institute har laget en rapport som viser at planeten i dag er over fem ganger mer ressursrik per innbygger enn for 44 år siden. The Simon Abundance Index 2025 som måler forholdet mellom befolkningsvekst og ressursrikdom, viser en økning på 518,4 prosent siden 1980. Samtidig har verdens befolkning vokst med 82,9 prosent – fra 4,44 milliarder til over 8,1 milliarder mennesker. Endret 11. mai av Nautica
Karltorbj Skrevet 11. mai Skrevet 11. mai Nautica skrev (23 minutter siden): Interessant lesning, "legg merke til spørsmåltegnet i overskriften, indikerer at jeg er spørrende". Tankesmien Cato Institute har laget en rapport som viser at planeten i dag er over fem ganger mer ressursrik per innbygger enn for 44 år siden. The Simon Abundance Index 2025 som måler forholdet mellom befolkningsvekst og ressursrikdom, viser en økning på 518,4 prosent siden 1980. Samtidig har verdens befolkning vokst med 82,9 prosent – fra 4,44 milliarder til over 8,1 milliarder mennesker. Da er vel alle de undervannsbasengene, som synger paa siste verset, regnet med da? Det vil bli vann og matmangel, fremover.
Zepticon Skrevet 11. mai Skrevet 11. mai Nautica skrev (45 minutter siden): Interessant lesning, "legg merke til spørsmåltegnet i overskriften, indikerer at jeg er spørrende". Tankesmien Cato Institute har laget en rapport som viser at planeten i dag er over fem ganger mer ressursrik per innbygger enn for 44 år siden. The Simon Abundance Index 2025 som måler forholdet mellom befolkningsvekst og ressursrikdom, viser en økning på 518,4 prosent siden 1980. Samtidig har verdens befolkning vokst med 82,9 prosent – fra 4,44 milliarder til over 8,1 milliarder mennesker. Det her er bare mengden ressurser vi utnytter. Det tar ikke med den faktiske bærekraften i det, og at vi _bruker opp_ ressursene. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå