amatørmekkern Skrevet 7. mai Skrevet 7. mai Jeg har hatt hjemmekontor i et par år, hvor jeg har hatt en plastmatte/plate for å rulle kontorstolen på. Det som er problemet, er at det er kommet sand under denne platen som gjør at parketten under har blitt ganske stygg. Er det noen som har tips til hvordan dette kan fikses (Jeg har pusset litt, men det ligger mye sand dypt i parketten)? Lurt å lakke på nytt på grunn av pussingen?
trn100 Skrevet 7. mai Skrevet 7. mai Det vil jeg tro kommer mye an på kvaliteten på parketten. Jeg har ikke gjort dette selv, men sliping, grundig støvsuging/rengjøring og ny lakk vil nok hjelpe. Legge ny parkett? Slip heller den gamle - spar tid og penger -
amatørmekkern Skrevet 7. mai Forfatter Skrevet 7. mai Takk for svar! Jeg er usikker på kvaliteten, men parketten er fra 2005 ca. Skal prøve å slipe litt "bredt" utover, så det kan "blende" litt inn, så lakkere forsiktig. 1
AndersT2 Skrevet 12. mai Skrevet 12. mai Sjekk med sliping og nylakk av hele parketten. Min mor gjorde det i fjor, og den ble som ny. Hun valgte da også en lysere farge på parketten enn før. Hadde ca lik som du har, og den ble som ny igjen. De eneste minuset er at man må ut med alt fra rommet. Men ja, du kan også pusse litt over ett større område og prøve å blande, men du får det nok ikke pent. En anbefaling er å ikke bruke slike matter. Hadde det selv før, men syntes de var altfor små, og hjulene havnet rett som det var utenfor. Jeg byttet hjul, og har ikke ett eneste merke i parketten hos meg, selv over flere år: https://www.maxgaming.no/sok?q=hjul De rollerblade hjulene, ruller også mye bedre enn original hjulene. Sterkt anbefalt
amatørmekkern Skrevet 26. mai Forfatter Skrevet 26. mai Takk for gode tips! Jeg fikk pusset ganske mye ned, deretter brukte jeg treolje med farge lønn for å få den "gule" fargen tilbake. Til slutt blir det ett lite strøk med lakk på toppen. Fungerte veldig bra, kan nesten ikke se at det har vært noe skade på gulvet! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå