Gjest e2d18...3a8 Skrevet 6. mai Skrevet 6. mai Hvis man skal levere inn bevis/dokumenter/journal osv til en sak i det offentlige går det da ann å bare ta bilder av papirene man har og så laste opp det bildet på siden dems? Fordi jeg har journalen og dokumenter i papirutgave. Eller er ikke det gyldig om man gjør det sånn? Anonymous poster hash: e2d18...3a8
AndersT2 Skrevet 6. mai Skrevet 6. mai (endret) Scanne eller ta bilde er nok det samme, når de ikke skal ha originalen. Bare å merke de riktig hvis det er flere sider. Og selvfølgelig sjekke skikkelig at alt kom med, og ikke noe er ute av fokus. Mange av telefonene gjenkjenner at det er dokument, og tar bilde på en annen måte da, som gjør at de blir bedre enn vanlig bilde. På min Samsung så kommer det opp en gul rundting med "T" i når den gjenkjenner at jeg skal ta bilde av tekst, og trykker på den så går den i tekst bilde modus Endret 6. mai av AndersT2 2
The Avatar Skrevet 6. mai Skrevet 6. mai Det spørs på kva du skal dokumentere. På enkelte ting så må du ha bekrefta rett kopi, altså må du til kommunen eller andre etatar som kan vertifisere at originalen er ekte, og som då stempler kopien for å bekrefta at det er tatt kopi av originalen og at dette ikkje er ein kopi av kopien. For andre ting så kan du scanne eller fotografere slik du vil så lenge dokumentet er lesbart. Dette vil typisk være godt nok når du skal legge fram vitnemål og attester i samband med ein jobbsøknad, særleg nårbdet gjeld attestar og slikt som ikkje er formelle krav for å få jobben. For å sikre mot juks og forfalsking så kan du seinare bli bedt om å også vise fram originaldokumenta.
Axefjord Skrevet 7. mai Skrevet 7. mai Med mindre det er spesifikt bedt om notarialbekreftelse eller apostille, så kan du ta bilde og laste opp ja. Jeg foretrekker å bruke dropbox sitt scanne-verktøy. Den lager fler-siders pdf'er om nødvendig, noe som er mer oversiktiglig enn en haug med bilder. 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå