Gjest b6f04...3c0 Skrevet 26. april Skrevet 26. april Vurderer å spare i fond, men hvor ikke hvor lenge jeg kommer til å ha pengene stående der før jeg får bruk for dem. Det kan være alt fra 1-4 år eller mer, alt må sees ann Skal jeg fortsette å spare på sparekonto eller ville dere ha gått for fond? Anonymous poster hash: b6f04...3c0
flamethower1234 Skrevet 26. april Skrevet 26. april (endret) Du må fortelle litt mer info om deg selv. Alder, livssituasjon, hvor risikovillig du er osv. Hva slags summer snakker vi om? Endret 26. april av flamethower1234 Skrivefeil
Uderzo Skrevet 26. april Skrevet 26. april Gjest b6f04...3c0 skrev (36 minutter siden): Det kan være alt fra 1-4 år eller mer, alt må sees ann Det er for kort tidshorisont for fond, spesielt i disse volatile tider. Hvis du har en anselig sum sparepenger så ville jeg vurdert å flytte de til en høyrente konto hvis de ikke står på det allerede. Men som forrige bruker sier, du deler for lite info til at vi kan gi noen råd.
torbjornen Skrevet 27. april Skrevet 27. april Rentefond kan vere eit alternativ, men avkastninga blir ikkje stort betre enn på ein god høgrentekonto. I verste fall kan også desse fonda gå med tap. Høgrentefond har ein risiko som er mellom rente- og aksjefond, og kan levere noko betre avkastning. Men då bør tidshorisonten vere 5 år eller meir, noko den altså ikkje er i dette tilfellet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå