Kakkelfant Skrevet 25. mai Skrevet 25. mai 6 minutes ago, Jobs said: Det er nå i 2025 det blir kritisk ,og jeg fikk en åpenbaring at i slutten av Juli ville det bli brukt atomvåpen. Leser man Åp 13 så står det hvem er som dyret ? Og hvem kan kjempe mot det ? Det betyr en makt som er overlegen de våpnene vi har på jorden. Både Åp og Nostradamus mener dyret kommer i fra havet,og det er mange som beretninger om UFO som har steget opp i fra havet og gått ned. Les alle linkene der selv militære mener UFO finnes da de har vært helt innpå jagerfly som har trenet i Arizona . Nostradamus. Fra dypet skal en hersker reise seg, midt i flommer som når til himmelen." Dette er jo helt meningsløst sprøyt. Hva slags åpenbaring var det du fikk? Var det en drøm, eller kanskje en hallunisasjon? Eller rett og slett noe du bare sa for å føle deg litt mer som en viktig person som har noe meningsfylt å komme med? En makt som er overlegen de våpnene vi har på jorden, med ikke særlig tilslørte bibelske referanser. Dyret kommer fra havet skriver du, og blander gladlig inn UFO'er i denne psykotiske smørja. Det er helt vannvittig og kanskje også delvis sinnsykt det du skriver, og de koblingene du alluderer til. 4 1
Kakkelfant Skrevet 25. mai Skrevet 25. mai 4 minutes ago, Wall Dorf said: Stort sett enig om svartelisting, særlig fra de som spår i kaffegrut, kortstokker og slike ting. Nostradamus har en særstilling siden han tar utgangspunkt for sine profetier fra Bibelen, og modernisert forståelsen av den. Hvis man vil kan man jo overføre Leo (Løven) fra Bibelen til år 2027 og se hva som skjer? Se Åp.5.5 og Åp.22.16 og se hvem som er pave der? Eller man slår opp i Nost. 1.31: Så mange år vil krigen vare i Gallien ut over "Castulon's livsbane så en usikker seier vil krone de tre store som har Ørn, (Jes.46.11) Hane, Måne og Løve som merke. Poenget er at det ikke er noe annet enn en subjektiv perspesjon av sammenheng i alt dette - man kan like gjerne riste på en kasserolle full av kyllingben, og så forsøke å tyde noe konstruktivt om morgendagen. De aller fleste forstår at det bare er tull og fri fantasi. 3
Wall Dorf Skrevet 25. mai Skrevet 25. mai (endret) Jobs skrev (24 minutter siden): Det er nå i 2025 det blir kritisk ,og jeg fikk en åpenbaring at i slutten av Juli ville det bli brukt atomvåpen. Leser man Åp 13 så står det hvem er som dyret ? Har du den riktige oversettelsen av Nostradamus, han nevner vel Babylon der også? (4 ganger, se 2.30?) Ikke lett å få noe ut av Åp.13.2: Dyret jeg så, lignet en leopard, men hadde føtter som en bjørn og gap som en løve. Dragen ga det sin kraft og sin trone og stor makt. Leopard nevnes også av Nost. (2 ganger) Endret 25. mai av Wall Dorf
Jobs Skrevet 25. mai Skrevet 25. mai Kakkelfant skrev (Akkurat nå): Dette er jo helt meningsløst sprøyt. Hva slags åpenbaring var det du fikk? Var det en drøm, eller kanskje en hallunisasjon? Eller rett og slett noe du bare sa for å føle deg litt mer som en viktig person som har noe meningsfylt å komme med? En makt som er overlegen de våpnene vi har på jorden, med ikke særlig tilslørte bibelske referanser. Dyret kommer fra havet skriver du, og blander gladlig inn UFO'er i denne psykotiske smørja. Det er helt vannvittig og kanskje også delvis sinnsykt det du skriver, og de koblingene du alluderer til. Nå må du roe deg ned,det var 24 November jeg lå og halv sov ca 5 om morgen ,og jeg drømte ikke om krig eller noe i den retningen ,plutselig kommer det inn en stemme som sier med klar røst,det vil bli brukt atomvåpen om 8 mnd .Det er 2 ganger i livet jeg har hørt den stemmen den første gangen var Jobs bok ,noe som stemmer uhyggelig med det livet jeg har opplevd. Men det jeg skal fram til med UFO er at jeg tror det er dyret i Åp som står fram før Jesus kommer tilbake,men i følge Nostradamus så vil vi se bevis på UFO i år men når dyret står ikke fram før ca 2088. Og fram til da vil vi oppleve kriger med atomvåpen og andre trengsler .
Kakkelfant Skrevet 25. mai Skrevet 25. mai 3 minutes ago, Jobs said: Nå må du roe deg ned,det var 24 November jeg lå og halv sov ca 5 om morgen ,og jeg drømte ikke om krig eller noe i den retningen ,plutselig kommer det inn en stemme som sier med klar røst,det vil bli brukt atomvåpen om 8 mnd .Det er 2 ganger i livet jeg har hørt den stemmen den første gangen var Jobs bok ,noe som stemmer uhyggelig med det livet jeg har opplevd. Men det jeg skal fram til med UFO er at jeg tror det er dyret i Åp som står fram før Jesus kommer tilbake,men i følge Nostradamus så vil vi se bevis på UFO i år men når dyret står ikke fram før ca 2088. Og fram til da vil vi oppleve kriger med atomvåpen og andre trengsler . Når du hører stemmer i ditt eget hode som du ikke umiddelbart identifiserer som dine egne tanker, da burde du ta deg en tur til fastlegen og be om en utredning, det kan være mange grunner til at man har slike opplevelser. Den minst sannsynlige grunnen for en slik opplevelse er at det man "hører" på en slik måte i sitt eget hode faktisk er sant. Det er det som er mest usannsynlige av alle mulig grunner. 4 1
Wall Dorf Skrevet 25. mai Skrevet 25. mai Jobs skrev (8 minutter siden): det vil bli brukt atomvåpen om 8 mnd Vel, jeg holdt på å sitere Lebesbymannen om når russerne ville komme inn i Finnmark, årstallet som ble nevnt var under 3. verdenskrig i 1952... noe som ikke stemmer helt. Det gjør nok ikke heller disse 8 månedene dine, men de kan regnes om. Nå er det diverse uroligheter mellom Pakistan og India som for så vidt har litt kort lunte. Jeg syns det var litt kort tid for slike overbevisninger.
Wall Dorf Skrevet 25. mai Skrevet 25. mai (endret) Jobs skrev (4 timer siden): Nostradamus. Fra dypet skal en hersker reise seg, midt i flommer som når til himmelen." Som vanlig finner jeg ikke igjen det du siterer fra Nostradamus, det kan skyldes at du ikke siterer fra originalversjonen (Riom utg.) og da er ikke oversettelsene til å kjenne igjen. Du må gjerne oppgi vers nr. og centaurie. Verset ligner litt på dette: 4.53: En slange vil bli sett nær ved den Kongelige seng, av en kvinne ved nattestid, (skjønt) hundene ikke gjør; Så (vil det) i Frankrike bli født en Fyrste (som er) så loyal, (At) alle Fyrstene vil betrakte (ham som) kommet fra himmelen. Endret 25. mai av Wall Dorf
Jobs Skrevet 25. mai Skrevet 25. mai Har bare denne linken nå,men jeg hadde alle jeg også men den ble borte da jeg tok en vask av pc. Men jeg mener bestemt at den sto på hele samlingen. https://citymagazine.si/nb/nostradamus-profetier-for-aret-2025-om-krigsapokalyptiske-katastrofer-og-ankomsten-av-vannimperiet/
Kakkelfant Skrevet 25. mai Skrevet 25. mai (endret) 1 hour ago, Jobs said: Har bare denne linken nå,men jeg hadde alle jeg også men den ble borte da jeg tok en vask av pc. Men jeg mener bestemt at den sto på hele samlingen. https://citymagazine.si/nb/nostradamus-profetier-for-aret-2025-om-krigsapokalyptiske-katastrofer-og-ankomsten-av-vannimperiet/ Men i alle dager, du må tenke litt kildekritisk her da - dette er en klikkfarm, en webside hvor de poster all mulig slags smørje for så å håpe at flest mulig klikker seg inn og gir dem noen reklame inntekter. Artikklene er som følger; hvordan rengjøre vaskemaskinen med sitron, hjemmelaget vortemiddel med det du har i kjøkkenskapet, 12 planter som skremmer bort mygg!, osv. Og der kommer din historie om Nostradamus med uante krefter fra havets dyp og ufo'er og gudene vet hva som ikke er nevnt der. De poster alt mulig slags nonsens på den siden, bare for å lure nyskjerrige til å klikke seg inn og få sett litt reklame. Artikkelen om Nostradamus er skrevet av Katja Ferenga (som forøvrig omtales som "han" på artikkelsiden hennes (finnes hun i det hele tatt, eller er det AI/fri fantasi alt sammen?). Hun har også skrevet artikkler som: 5 billige parfymer som lukter som de dyre merkene, vaselin + kaffe som skjønnhetskrem?, hjemmelaget fuktighetskrem like god som dyre merker, 7 velprøvde metoder for å fjerne klistremerker fra glass/krukker, 5 planter som forhindrer snorking, 3 mystiske teer som fungerer akkurat som botox innsprøytning! Det er jo helt vannvittig å ta noe hun skriver for god fisk, om det er skrevet av en person i det hele tatt. Endret 25. mai av Kakkelfant 4 1
Wall Dorf Skrevet 25. mai Skrevet 25. mai Jobs skrev (49 minutter siden): Har bare denne linken nå,men jeg hadde alle jeg også men den ble borte da jeg tok en vask av pc. Men jeg mener bestemt at den sto på hele samlingen. https://citymagazine.si/nb/nostradamus-profetier-for-aret-2025-om-krigsapokalyptiske-katastrofer-og-ankomsten-av-vannimperiet/ Dette er bare sprøyt, Nostradamus har aldri profetert for hvert eneste år fra 1557 til år 3797. Hvordan går det an å bli så fullstendig lurt? Hvor mange bøker skulle det blitt da? Kjøp deg en bok her: Nostradamus' samlede profetier i fuldstændig oversættelse ved Palle Spore. Denne er gjenopptrykk av originalen og utolket, her ser man at det er andre som tolker i vilden sky. Se bare her: steiare.no/forordet til Nostradamus norsk.htm
Jobs Skrevet 26. mai Skrevet 26. mai Wall Dorf skrev (9 timer siden): Dette er bare sprøyt, Nostradamus har aldri profetert for hvert eneste år fra 1557 til år 3797. Hvordan går det an å bli så fullstendig lurt? Hvor mange bøker skulle det blitt da? Kjøp deg en bok her: Nostradamus' samlede profetier i fuldstændig oversættelse ved Palle Spore. Denne er gjenopptrykk av originalen og utolket, her ser man at det er andre som tolker i vilden sky. Se bare her: steiare.no/forordet til Nostradamus norsk.htm Det er flere som skriver dette og som sagt er jeg sikker på at jeg så dette i samlingen. https://nypost.com/2024/12/09/lifestyle/nostradamus-predictions-for-2025-what-to-prepare-for/ https://spiritualify.org/the-7-predictions-of-nostradamus-for-the-year-2025/
Vokteren Skrevet 26. mai Skrevet 26. mai (endret) Huff. Enda en tråd for dommedagsprofetene i Jehovas vitner. Hva f*** forsøker de å oppnå ut over å skape psykisk uhelse og å fylle kollektbøssene ? Nyttige idioter som misjonerer pessimisme, navlebeskuelse, konspirasjoner og handlingslammelse er det vi trenger minst i dagens samfunn….. Endret 26. mai av Vokteren 3 1
Sviskepott Skrevet 26. mai Skrevet 26. mai Jeg er oppmerksom på de forutspådde hendelser, sitter rolig og avventer. Skjer det noe der, så er det lite jeg kan gjøre med det.
Wall Dorf Skrevet 26. mai Skrevet 26. mai Jobs skrev (2 timer siden): Det er flere som skriver dette og som sagt er jeg sikker på at jeg så dette i samlingen. Du forstår ikke... det hjelper lite om det står i samlingen hvis oversettere tolker ting ut fra selve samlingen som er rettet opp på, fordi de har ment det har vært skrivefeil. Boken som er oversatt fra gammelfransk av Palle Spore som er dr. phil. i dette faget, han er universitetslektor med oldfransk og renesansefransk som spesialfelt, og har forelest ved franske universiteter i en årrekke. Det finnes ingen bedre oversetter til denne boken enn ham, som har oversatt fra et gjenopptrykk fra originalen - ordrett! Saker som det er uklarheter i, er opplyst om nederst på hver side i noteform, og kommentert hva det kan være. Jeg har selv flere oversatte bøker av Nostradamus, så jeg vet at det er store forskjeller. Og så er det slik at profetiene handler ikke om alt mulig, men følger en utvikling - det står i et av brevene som hører til profetiene, at de er skrevet i sammenheng, men er med vilje tatt ut av sammenhengen igjen, og gjort den uklar for å forvirre leserne. Ikke alle har godt av å vite for mye om fremtiden, så derfor er profetiene stokket som kort i en kortstokk... Men du lever godt på å ikke vite dette også, men meg selv ville vite at ikke mye av profetiene tilhører vår tid, selv om et av versene omhandler 1999 i 10.72, så kom det ingen redselskonge som gjenoppliver folk fra gravene fordi det tilhører en helt annen tid og tidsregning. Tiden er også gjort uklare. Men pusle i vei du bare med ditt, hvis du syns det er interessant og følge med på alt vrøvlet som popper opp som paddehatter omkring hans profetier.
Wall Dorf Skrevet 27. mai Skrevet 27. mai Jobs skrev (På 25.5.2025 den 21.09): Har bare denne linken nå Uansett er nok denne* bedre? Men selv om det hevdes aldri så mye å være riktig finnes det utrolig mye feiltolkninger så vel som å oppfatte riktige navn på steder. Denne* oversettelsen er heller ikke riktig selv om den hevder det og at «Angolmois» er tolket til Mongolia og videre hevder at denne store konge er Mongolias Buddha! For det første, Angolmois er feil, oppfattet og stavet feil, P. Spore har Angoumois som er en provins i sør – Frankrike, dets hovedstad er således nevnt i 10.17 som er «Angulême» Slik kan man og se at stedene også har en sammenheng med andre vers. - Alle land, byer og steder som tilhører profetiene har eget register og kart bak i boken til P. Spore. Dessverre vil denne boken fort forandre på oppfatninger om hva disse profetiene er egnet til, eller for. *: Profetiene til Michel Nostradamus
Jobs Skrevet 27. mai Skrevet 27. mai Ja vi får se,men jeg tror det må stemme siden det stemmer meget godt med Åp 13 dyret i fra havet slik Johannes så det i et syn. Her er profetien om 2088 der dyret står fram. https://www.cesarnostradame.com/nostradamus-2088-la-bete-de-l-apoca
Kakkelfant Skrevet 27. mai Skrevet 27. mai Dere krangler om oversettelsen? Hva med å tenke litt kritisk om hva Nostradamus faktisk skrev, hele fenomenet "spåkoner" og "klarsynte" og lignende vrøvl, myter og overtro? Det er budskapet som er sprøyt, uavhengig av om oversettelsen er riktig eller ikke. Selvfølgelig er det hele overtroisk sprøyt, hele den "alternative" bransjen skor seg på folk som ikke forstår hva som er hva og hvorfor. Og det er en bransje det er snakk om, noen sitter og tjener på dette, enten i form av penger eller aktelse og andre sosiale goder fra de som ikke skjønner bedre. 2 1
Gouldfan Skrevet 27. mai Skrevet 27. mai lania skrev (På 24.4.2025 den 22.27): 400 gammel profeti skal i følge vertikanet utløses i 2027 - Har dette noe med AI "krisen" å gjøre? Vatikanet i spenning: 400 år gammel profeti varsler kollaps og ny pave Etter år 2022, så har mer eller mindre det meste gått over til å bli noe som kan bli automatisert - hvis det ikke kan bli generert av AI nå, så antar en nok at det kan bli generert av AI innen 2027. Verden er i "self destruct". Ikke lenger skal en være en byrokrat, en papirflytter, en skal ikke undervise, en skal ikke lage eksamen, en skal ikke være saksbehandler, en skal ikke gjøre forskning som ikke innebærer emperi (å gjøre arbeid AI kan gjøre), en skal ikke ... [en lang liste over rutine ting som vi mennesker i over 1000 år har elsket å gjøre - og vært avhengig av, for å fungere som sivilisasjon ] Hva vil skje når AI kommer for å ta over vertikanet, vil da den 400 gamle profetien bli oppfylt - vil byrokratiet i vertikanet ta enderlig slutt etter 2000 år, som ledd i automatiseringen, digitaliseringen og AI-fiseringen av verden? Hva mener dere? AI fiseringen?
Wall Dorf Skrevet 27. mai Skrevet 27. mai (endret) Jobs skrev (37 minutter siden): Ja vi får se,men jeg tror det må stemme siden det stemmer meget godt med Åp 13 dyret i fra havet slik Johannes så det i et syn. Her er profetien om 2088 der dyret står fram. https://www.cesarnostradame.com/nostradamus-2088-la-bete-de-l-apoca Endelig noe håndfast noe, 3.21 - de to første linjene var greie, de to andre er forskjellige, Spore tolker ordene her til: Med menneskehode og vannavslutning, Som vil bli fanget utenom kroken. (fiskehale har Spore satt i note 136) "Crustaminen" mener Spore er et uforståelig ord som er hjemmelaget. Ordet ligner vesentlig på noe annet vil jeg mene, er todelt og satt sammen og forvrengt. Dyrets hoder er forklart i Åp.17.9-14 Endret 27. mai av Wall Dorf
Wall Dorf Skrevet 27. mai Skrevet 27. mai Gouldfan skrev (10 minutter siden): AI fiseringen? AI forsøkte utpressing da den fikk vite at den skulle erstattes
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå