Gå til innhold

Kommentar: Elder Scrolls IV: Oblivion er grunnen til at spillbransjen er så grådig

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om vi hadde dratt frem Giljotinene da. Hadde spillindustrien hvert mye bedre nå. Men folk bøyde seg i støvet i godt over 10 år og unnskyldte sine rike overmenn.

De må gjøre det. Spill er så dyrt. Om de ikke gjør det må prisen på spill opp. Osv osv osv. 

• Liker 1
Skrevet
2 minutes ago, Sjørøver said:

Spill er latterlig billig hobby. Jeg vet ikke om noe som kan gi meg så mange timer per krone.

Skulle være spill er så dyrt å lage. Som en unnskyldning for mikrotransksjoner

Skrevet

Tja, Oblivion gjorde i alle fall RPG tilgjengelig for alle men det var jo samtidig en VELDIG forenkling av sjangeren å mye mer et Action spill da deres LVL Scaling virkelig skinte gjennom her for første gang å egentlig gjorde det helt poengløst å ha lvl i det hele tatt om man viste hva som foregikk bak "kulissene", spillere som ikke var vant med RPG spill la nok ikke merke til det en gang... Men fryktelig merkbart for mang RPG spill fans.

Så dette spillet står for meg mer som det første Action spillet i RPG drakt som solgte til Massene i bøtter & spann mer en noe annet, jeg var med andre ord ikke en Fan. At de i tillegg var her Mikrotransaksjoner startet det viste jeg ikke før nå men det satt jo ikke spillet i noe bedre lys i mine øyne akkurat 😉

Men Ja jeg husker Gamer skrev om Oblivion som et lite "eventyr" mer en en faktisk anmeldelse, var ikke spesielt fan av den heller hehe

Skrevet (endret)
Gunfreak skrev (1 time siden):

Skulle være spill er så dyrt å lage. Som en unnskyldning for mikrotransksjoner

Men det er jo ekstremt dyrt å lage. De kan også gå mange år mellom hver gang de får inn penger. Jeg forstår godt at de må være så "grådige". Det eneste jeg har et problem med er hvor sinnsykt mye sjefene tjener, men det er mer amerikansk kultur enn noe annet. 

Endret av Sjørøver
Skrevet
3 minutes ago, Sjørøver said:

Men det er jo ekstremt dyrt å lage. De kan også gå mange år mellom hver gang de får inn penger. Jeg forstår godt at de må være så "grådige". Det eneste jeg har et problem med er hvor sinnsykt mye sjefene tjener, men det er mer amerikansk kultur enn noe annet. 

Koster mye å lage. Tjener mer en film, tv og musikk industrien tilsammen. Så nei ikke noe vits å ha dyre spill og mikrotransaksjoner.

Om du ikke kan leve på 2 millarder dollar i profits i 3 år. Er du veldig veldig dårlig til å drive en bedrift.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...