Gå til innhold

Ny gaming-PC med budsjett ~20-30k

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Første tråd på diskusjon.no på noen år, men tenkte å henvende meg til et informert publikum.

Budsjett:

- 20.000-30.000

Behov:

- Jobber som utvikler slik at den bør tåle Docker og containere. Ingen heftige images, men bør være noenlunde rask.

- Ønsker å plukke opp litt gaming igjen med Cyberpunk etc. Spiller til vanlig WoW Classic og League så jeg er p.t. ganske casual iht ytelsesbehov - selv om disse også begynner å trenge litt specc.

- Bør helst være fremtidsrettet for bytting av deler.

- Kan være tilbøyelig for å lære meg å bygge PC selv, men etter samtaler med kolleger så er tiden forbi hvor man sparer veldig mye på dette.

Alternativer jeg har funnet så langt:

-  Kompletts Epic Gaming PC 1210 hvor jeg oppgraderer CPU til i9-14900KF og minne til 2x32gb. Havner da på ca. 27k Tray https://www.komplett.no/product/1321654/gaming/gaming-pc/gaming-pc-stasjonaer/komplett-pc-epic-gaming-i210-rgb
- Shark Gaming Deep Blue https://sharkgaming.no/shark-deep-blue hvor jeg også er åpen for å bytte ut enkelt deler.

Innspill på disse alternativene?

Endret av Ned
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ad Shark Gaming bør du lese hele remsa med kjøps betingelser:

Og da samt legge merke til dette:

5. REKLAMASJON OG GARANTI

Som kunde hos oss gjelder forbrukerkjøpslovens regler for varekjøp når du handler hos oss som kunde, men ikke tjenester. Det betyr at du i utgangspunktet ikke har 2 års reklamasjonsrett på tjenester.
Dette innebærer at du på varekjøp har 24-60 måneders reklamasjonsrett som gjelder fra datoen varene mottas (leveringsdato). Ved kjøp av flere varer gjelder datoen fra der siste vare i ordren mottas.

Ring oss på +45 77 34 27 76 - vår kundesupport er klar til å svare på spørsmålene dine. English and Danish Support Only.

Du bør spør om Norske kjøpslov gjelder eller EU/Danmark sine. Norske skal gjelde siden de bruker et No. domene.
Men ikke alle bryr seg om dette som eks www.max.gaming.no følger bastant EU/Svensk kjøpslov. Hos disse må du ta kontakt med produsent selv om produsenten gir lengre garanti enn EU/Svensk reklamasjonsrett.

Om du må sende en pc utenlands kan frakt kostnader bli ganske høye, så spør om de har avtale for retur fra Norgefor en fornuftig pris.

Ikke bare les de med 5 Stjerner: Anmeldelser av SharkGaming | Les kundenes anmeldelser av www.sharkgaming.dk

• Liker 1
  • 4 uker senere...
Skrevet (endret)
Ned skrev (På 16.4.2025 den 15.18):

Innspill på disse alternativene?

Mulig du allerede har kjøpt. Men Shark-PC-en fremstår bedre.

Du skriver at PC-en "bør være fremtidsrettet for bytting av deler." Komplett-PC-en har en prosessor på en død plattform. Du kan ikke oppgradere fra intel 14-gen. Shark-PC-en har også et kraftigere grafikkort med mer ram.

Endret av Donkey Kong

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...