Gå til innhold

Svindlet av Power


Anbefalte innlegg

Hei. Vi ble ringt av en Power-arbeider på telefon her om dagen som tilbød 4 gratis telefoner siden vi hadde 4 ice-abonnement. Vi spør om vi måtte betale noe som helst ekstra, vedkommende sier nei. Min utenlandske mamma som ikke forstår godt norsk har gått alene inn i butikken og hentet telefonene. De har ikke informert hun om noe som helst, men har fått hun til å signere en avtale, der de plutselig har satt bindingstid på ice, 12 måneder, og økt gb fra 6 til 20, som betyr at hun plutselig må betale mye mer enn det hun gjorde. Har selv jobbet på Elkjøp før og vet hvordan disse selgerne opererer for å få mest mulig profitt, men det er vanlig prosedyre å informere kunden om hva avtalen innebærer. Ikke selge det som om ‘man får gratis telefoner, fordi du har ice-abonnement hos oss’ Hva kan vi gjøre i denne situasjonen? @krikkert

  • Liker 1
Videoannonse
Annonse

1. Opprett en sak til kundeservice hos Power og forklar situasjonen. Håp de går med på heving. Skjedde alt over telefon muntlig eller fikk dere tilbud på epost/SMS? Om de kan vise til at dere som kjøper var godt informert faller mye av grunnlaget deres bort. 

2. forklar mor at det ikke er lurt å signere avtaler man ikke kan lese/forstår

3. Send mor på norskkurs :)

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...