Gå til innhold

NRK Super stream hjelp.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Har en liten mediapc som jeg har brukt VLC for å strømme NRK Super, denne sluttet å fungere i natt.😶👶

Fant tidligere streamadressen i kildekode på nettspillern og la til i playlist.

Noen som klarer å finne den nye?😀

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
On 4/2/2025 at 6:31 PM, mobile999 said:

Jeg vet ikke om den er ny:

https://nrk-live-no.akamaized.net/nrksuper/sc-gaFEEA/m523_index.m3u8

Jeg tror kvalitet kan spesifiseres (ikke sikkert det fungerer i vlc), f.eks:

https://nrk-live-no.akamaized.net/nrksuper/sc-gaFEEA/m523_index.m3u8?adap=large

Jeg har også problemer siden omtrent samme tidspunkt.

https://nrk-nrk2.akamaized.net/21/0/hls/nrk_2/playlist.m3u8 som jeg fant på Github en gang fungerer ikke lenger til chromecasting i 'Home assistant'.

Ser jo ut at det er en annen katalogstruktur nå. Hvor finner jeg oppdaterte lenker? Eller er det noen som i det minste har MIN lenke?

Endret av trikola
  • 4 måneder senere...
Skrevet (endret)
On 4/7/2025 at 4:40 PM, mobile999 said:

Har dette nå gående siden siste post og sykler (gjennom alle 4 varianter). Alle har/hadde sist jeg sjekket nøye hakkede video, men god lyd. (Siden streamingen av dette er en del av VEKKEautomasjonen i Home Assistent er lyden viktigere enn video.)

Men i det siste har jeg også brukt det i andre sammenhenger sent på kvelden/etter midnatt og da er (i allefall noe av) det åpenbart "maskin-dubbet". Ubrukelig synes jeg. Må her vært '....334_index.m3u8?adap=large' i går.

Finnes det noen nyere erkjennelser med denne NRK-HA-streaming-saken? Noe annet å prøve?

Endret av trikola
Skrevet (endret)

Takk, skal prøve.

Jeg bruker Home assistent til å starte en chromecast på denne linken - ifm vekke-automasjonen 🙂

Hvor finner du disse linkene? Noe åpent?

Endret av trikola
Skrevet
2 minutes ago, mobile999 said:

Videodownloadhelper for Chrome.

Takk.

Prøvde nå den nye linken på 2 ulike chromecaster med sef 2 ulike TV-er og det var ingen bedring - hakket video og fin lyd.

Har på begge disse ikke noe problem om jeg bruker NRK-appen og youtube. Har kanskje noe å gjøre hvordan Home Assistent styrer CCen.

Skrevet
2 hours ago, trikola said:

Prøvde nå den nye linken på 2 ulike chromecaster med sef 2 ulike TV-er og det var ingen bedring - hakket video og fin lyd.

Hakking på video streaming kan vel gjerne ha noe med manglende støtte for IGMP Snooping å gjøre? (I ruter og evt switcher mellom deg og ruteren.)

Skrevet
35 minutes ago, trikola said:

Det er bare linken over->Home assistant->chromecast som hakker, og bare bilde - lyden er fin.

Mobil-app (NRK,Youtube)->chromecast er også ok

Jeg er ikke sikker på om disse bruker samme nettverksprotokoll. (TCP/IP vs Multicast)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...