Gå til innhold

Ny Folkeavstemming om EU-medlemskap

EU-medlemskap?  

248 stemmer

1. 1. For EU-Medlemskap?

• Ja
      77
    • Nei
      129
    • Usikker
      42

Anbefalte innlegg

Skrevet
Markiii skrev (2 minutter siden):

Er det ikke en tankekors at det er er USA, Russland og Kinas våte ønskedrøm at Europa er splittet og EU går under?

Det har EU klart helt på egen hånd….

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Villfaren skrev (23 timer siden):

Til dere som vil inn i EU, hvorfor?

Hadde satt pris på dine beste argumenter

Jeg er ikke 100% sikker, men jo mer jeg leser "argumenter" for nei-siden, desto mer positiv blir jeg til EU. Jeg blir ikke mindre positiv av at både Trump og Putins store drøm er at EU går i oppløsning, og at de kan ta for seg ett og ett land fremfor å måtte håndtere et samlet Europa.

Det som har gjort at jeg har begynt å bikke fra "tja, vet ikke" til å bli mer positivt er hvordan verden har utviklet seg. Jeg har i alle år vært naiv og tatt fred og frihet for gitt, og tenkte at det egentlig ikke har så mye å si for meg om Norge står alene eller ikke. Noen andre får finnet ut av det, har jeg tenkt. Men Russland har nå vist hva de ønsker, og de angriper den frie verden. Små og isolerte land vil være ekstremt utsatte. Det gjelder også i forholdet til det mer og mer høyreradikale og facistiske USA, som ser ut til å mer og mer åpent forsyne seg av akkurat det de vil, hvis de kan.

Hva annet enn en union med mange andre land vil kunne beskytte oss både økonomisk og militært, i møte med imperialiststater som ønsker å sparke oss rundt som de selv vil?

Det vil jeg gjerne har svar på fra nei-siden. Men jeg får aldri noe klart svar.

• Innsiktsfullt 2
Skrevet (endret)
FrihetensRegn skrev (22 timer siden):

EU blir stadig mer autoritært

På hvilken måte?

Sitat

Det vi trenger er ledere som tør å stå opp mot EU og som kan ta oss ut fra alle avtaler som ikke gir Norge 100% suverenitet over eget land. Vi skal ikke la EU diktere oss noe mer enn USA, Kina eller Russland.

Hvordan tenkte du at lille Norge skulle ha noe å stille opp med alene mot USA, Kina eller Russland?

Endret av Markiii
  • Liker 4
Skrevet (endret)
Vokteren skrev (10 minutter siden):

Det var da ikke det jeg skrev. Jeg skrev om at USA, Kina og Russland ønsker det. Er ikke det et tankekors for deg? Er det ikke et tankekors at disse aller helst ser at EU kollapser og at de kan ta for seg ett og ett mindre land, hver for seg?

Kan du ikke bare svare på det jeg skriver i stedet for å skrive noe som er totalt irrelenvant?

Endret av Markiii
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet
Vokteren skrev (20 timer siden):

En evt EUdebatt vil i tillegg til en konsekvensanalyse av alle dustedirektivenes innvirkning på Norge, må også inneholde:

-EUs selvrettferdige politiske og økonomiske ekspansjon østover og hvordan dette har provosert Russland
-EUs hovmodige sikkerhetspolitiske ansvarsfraskrivelse og hvordan dette har provosert USA
-EUs naive energipolitikk og hvordan dette har satt Europa i en særdeles svak forhandlingsposisjon
-EUs manglende naturressurser og hvordan ressursrike medlemsland blir stadig mer vingeklippet til fordel for kjøttvekta.
-EUs hodeløse «frie flyt» og hvordan dette påvirker interne spenninger, kriminalitet og økonomi
- osv osv

Områder hvor EUvennene stadig blir svar skyldig…

Hvorfor skulle det ha noen som helst form for relevans hva som "provserer" Russland? Russland er en primitiv mafiastat som sprer død og fordervelse. De har ingen rett til å diktere andre land.

Er det ikke spesielt at du som er EU-motstander fordi du påstår å mene at stater skal ha 100% suverenitet, samtidig vil frata land suverenitet for å blidgjøre Russland?

Hvordan blir ressursrike medlemsland vingeklippet?

Hva er problemet med "fri flyt"?

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Markiii skrev (Akkurat nå):

Det var da ikke det jeg skrev. Jeg skrev om at USA, Kina og Russland ønsker det. Er ikke det et tankekors for deg? Er det ikke et tankekors at disse aller helst ser at EU kollapser og at de kan ta for seg ett og ett mindre land, hver for seg?

Andre vil selvfølgelig utnytte muligheten når EU stiller seg i en særdeles dårlig forhandlingssituasjon.

EU kan derfor skylde seg selv.

• Liker 3
Skrevet
ticx skrev (19 timer siden):

EUvennene? Provosert Russland/USA?

Du skjønner vel at Norge må ha 100% suverenitet, samtidig som vi må underkaste oss Russland og USA og på ingen måte gå imot dem eller provosere dem? 100% logisk det.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet
Vokteren skrev (2 minutter siden):

Andre vil selvfølgelig utnytte muligheten når EU stiller seg i en særdeles dårlig forhandlingssituasjon.

EU kan derfor skylde seg selv.

Igjen, jeg snakker ikke om hva som faktisk er situasjonen nå. Det er ikke en diskusjon jeg gidder å ta her.

Spørsmålet var agendaer. Kan du svare på om du synes det er et tankekors at Russland og USA ønsker seg at EU kollapser?

• Liker 2
Skrevet
Markiii skrev (1 minutt siden):

Hvorfor skulle det ha noen som helst form for relevans hva som "provserer" Russland? Russland er en primitiv mafiastat som sprer død og fordervelse. De har ingen rett til å diktere andre land.

Er det ikke spesielt at du som er EU-motstander fordi du påstår å mene at stater skal ha 100% suverenitet, samtidig vil frata land suverenitet for å blidgjøre Russland?

Hvordan blir ressursrike medlemsland vingeklippet?

Hva er problemet med "fri flyt"?

Stråmenn fra Markii igjen som tydeligvis aldri har lest historien om hvordan EU aktivt tok del på den ene siden i Ukrainas frigjøringskamp.
En konflikt hvor EU heller burde tatt meglerrollen.

• Liker 2
Skrevet
Vokteren skrev (1 minutt siden):

Stråmenn fra Markii igjen som tydeligvis aldri har lest historien om hvordan EU aktivt tok del på den ene siden i Ukrainas frigjøringskamp.
En konflikt hvor EU heller burde tatt meglerrollen.

Hvilke stråmenn tenker du på?

Det skulle da bare mangle at EU tar parti med et demokrati som blir invadert av et imperialistisk diktatur. Noe annet ville vært direkte forkastelig. Faktisk kan EU kritiseres for at de i for stor grad har forsøkt å forhandle og blidgjøre Putin.

Men det er jo interessant å merke seg at EU-motstanderne som bruker "100% suverenitet" som argument mot EU har null problemer med å legge seg på rygg for USA og Russland, og la disse diktere vilkårene. Plutselig var 100% suverenitet ikke så viktig likevel!

EU-motstandere er i sannhet EU-motstandens største fiende.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
20 minutes ago, Vokteren said:

Sist jeg sjekket lever EU i beste velgående fortsatt. Altså det har ikke gått under.

Ytre høyre i Europa taper mer godvilje hos folket jo flere dumme utspill Trump kommer med så dette blir nok bra til slutt

• Liker 2
Skrevet
Markiii skrev (1 minutt siden):

Igjen, jeg snakker ikke om hva som faktisk er situasjonen nå. Det er ikke en diskusjon jeg gidder å ta her.

Spørsmålet var agendaer. Kan du svare på om du synes det er et tankekors at Russland og USA ønsker seg at EU kollapser?

USA og Russland ønsker også forutsigbarhet, men når EU stiller seg lagelig til for hugg, ekspanderer, fraskriver seg et sikkerhetspolitisk ansvar, gjør seg naivt avhengig av russisk gass og hoverer over et desperat Russland, vil de selvfølgelig gjøre som enhver annen stormakt.

• Liker 2
Skrevet
Vokteren skrev (Akkurat nå):

USA og Russland ønsker også forutsigbarhet, men når EU stiller seg lagelig til for hugg, ekspanderer, fraskriver seg et sikkerhetspolitisk ansvar, gjør seg naivt avhengig av russisk gass og hoverer over et desperat Russland, vil de selvfølgelig gjøre som enhver annen stormakt.

Hvorfor skulle vi bry oss om hva USA og Russland ønsker? Ingen nasjonal suverenitet altså, som er EU-motstandernes kronargument?

Dessuten, at USA og Russland skulle ønske forutsigbarhet er noe av det dummeste jeg har lest i dag. Deres agenda er å så kaos i vestlige land. Russland lyver absolutt hele tiden, og gjør det motsatte av det de sier. Litt som Trump.

Men da noterer jeg meg at du egentlig ikke har noe svar på spørsmålet mitt. Det er litt som forventet, for vi vet alle at det Russland ønsker for Europa, det gagner kun Russland og ikke Europa. Det samme gjelder USA, og særlig under Trump.

At EU-motstandere nå begynner å ramse opp russisk propaganda og argumentere for at vi må rette oss etter Russlands ordre og ikke provosere dem... ja, det blir kanskje ikke tydeligere hvor nei-siden egentlig har sine røtter? I det minste de vi ser på dette forumet. For hvor er nei til EU-folket med argumenter som ikke er basert på at vi skal underkaste oss diktaturer og andre fiender?

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Neptun1 skrev (Akkurat nå):

Ja, og så?

Det er flere og flere som aldri har hatt den muligheten. Skal disse aldri få ha noe å si om saken?

• Liker 1
Skrevet
Markiii skrev (2 minutter siden):

Hvorfor skulle vi bry oss om hva USA og Russland ønsker? Ingen nasjonal suverenitet altså, som er EU-motstandernes kronargument?

Tøv og stråmenn fra Markii igjen.
EUvennenes begeistring for overnasjonalitet er beryktet.

Poenget er at EU indirekte selv har åpnet døren for innbruddstyvene.

• Liker 2
Skrevet
Vokteren skrev (20 timer siden):

En evt EUdebatt vil i tillegg til en konsekvensanalyse av alle dustedirektivenes innvirkning på Norge, må også inneholde:

-EUs selvrettferdige politiske og økonomiske ekspansjon østover og hvordan dette har provosert Russland
-EUs hovmodige sikkerhetspolitiske ansvarsfraskrivelse og hvordan dette har provosert USA
-EUs naive energipolitikk og hvordan dette har satt Europa i en særdeles svak forhandlingsposisjon
-EUs manglende naturressurser og hvordan ressursrike medlemsland blir stadig mer vingeklippet til fordel for kjøttvekta.
-EUs hodeløse «frie flyt» og hvordan dette påvirker interne spenninger, kriminalitet og økonomi
- osv osv

Områder hvor EUvennene stadig blir svar skyldig…

EU klør etter å slå kloa i Norges ressurser og oljefond.

Allerede betaler vi mest av alle til fattige EU land i øst og sør enda vi ikke er medlemmer.

• Liker 2
Skrevet
Vokteren skrev (Akkurat nå):

Tøv og stråmenn fra Markii igjen.
EUvennenes begeistring for overnasjonalitet er beryktet.

Det er ikke jeg som argumenterer for at Norges suverenitet må underkastes Russland og USAs vilje, Vokteren. Det er deg, det.

Sitat

Poenget er at EU indirekte selv har åpnet døren for innbruddstyvene.

Hva?

• Liker 1
Skrevet
Neptun1 skrev (1 minutt siden):

EU klør etter å slå kloa i Norges ressurser og oljefond.

Hvordan får de kloa i ressursene og oljefondet?

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...