Gå til innhold

Ny Folkeavstemming om EU-medlemskap

EU-medlemskap?  

190 stemmer

1. 1. For EU-Medlemskap?

• Ja
      58
    • Nei
      95
    • Usikker
      37

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
Imaginacíon skrev (59 minutter siden):

Ja siden faller litt på denne målingen. Nei faller mye mer. Og mange usikre. En skikkelig debatt hadde kunne utjevnet det enda mer.

Det tviler jeg veldig på. Den økende usikkerheten kommer av tiden vi lever i, det er mye som foregår som vi ikke vet hvordan vil ende, jeg tror det er der tvilen kommer inn. Viser det seg at man velger feil så er det ingen vei tilbake.
En debatt, basert på debatten så langt i denne tråden og utspill i media, vil være villende og begge sider, Ja og Nei-siden, vil trolig ikke bidra til en mer opplyst debatt men vil bare vinkle alt i sin favør.
Jeg tror mange usikre velgere er opplyst jeg, derfor de er usikre.

Endret av Uderzo
skriveleif
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 hours ago, Uderzo said:

Det tviler jeg veldig på. Den økende usikkerheten kommer av tiden vi lever i, det er mye som foregår som vi ikke vet hvordan vil ende, jeg tror det er der tvilen kommer inn. Viser det seg at man velger feil så er det ingen vei tilbake.
En debatt, basert på debatten så langt i denne tråden og utspill i media, vil være villende og begge sider, Ja og Nei-siden, vil trolig ikke bidra til en mer opplyst debatt men vil bare vinkle alt i sin favør.
Jeg tror mange usikre velgere er opplyst jeg, derfor de er usikre.

De usikre består av de som alltid har vært usikre og folk som har vært nei men nå er usikre. Jada nok også en liten andel tidligere ja-folk. Det tyder på en bevegelse fra nei til ja 

• Liker 1
Skrevet
Maskinfører skrev (12 minutter siden):

Ennå en grunn til ikke å bli medlem av EU og helst ut av EØS Norge først   https://dinside.dagbladet.no/motor/vil-ha-eu-kontroll-hvert-ar/83021612

Hva har dette med EUs frihandel og tollfrihet å gjøre ?

Dette stinker av lobbyvirksomhet fra tysk bilindustri som gjerne vil ha enda større omløpshastighet /kortere levetid for biler.
Den urbane klimalobbyen som vil at ingen skal eie egen bil men kun kjøre kollektivt, har også hengt seg på.

• Liker 2
Skrevet
Vokteren skrev (7 minutter siden):

Hva har dette med EUs frihandel og tollfrihet å gjøre ?

Dette stinker av lobbyvirksomhet fra tysk bilindustri som gjerne vil ha enda større omløpshastighet /kortere levetid for biler.
Den urbane klimalobbyen som vil at ingen skal eie egen bil men kun kjøre kollektivt, har også hengt seg på.

Nytt EU forslag står det vraking av 10 år gamle biler pga ulykker som er forårsaket av brukerfeil som de fleste ulykker er min bil er 16 år og fungerer fortsatt det stinker mere av EU ja klimalobbyen har hengt seg på 

• Liker 1
Skrevet

Jeg er Europaskeptisist og mener vi ikke burde ha en ny avstemning. Så langt som ytringsfriheten har gått i Norge hadde vi merket det på folket om flertallet ønsket EU-medlemskap. Altså, den dag i dag skjer det koranbrenning i gatene, så folk sier jo det de mener. I tillegg er jeg enig i at Norge kan ha noen fordeler i å ha et fullt medlemskap, og at det tross alt ikke er så forskjellig fra dagens EØS-avtale. En av de største faktorene for om vi skal ha medlemskap eller ikke handler nok om vår handelsfrihet og om den norske kronen. Samtidig som norske kroner går i dass, tiltrekker det seg mange investorer som satser stort på norske selskaper, og om vi bytter til euroen vil det ødelegge alt vi har på gang der. Konklusjonen min er derfor at vi ikke skal satse på medlemskap, og derfor tenker jeg at det er best vi ikke lar Høyre komme til makten heller.

• Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Skrevet
53 minutes ago, Politikkpatrioten385 said:

Jeg er Europaskeptisist og mener vi ikke burde ha en ny avstemning. Så langt som ytringsfriheten har gått i Norge hadde vi merket det på folket om flertallet ønsket EU-medlemskap. Altså, den dag i dag skjer det koranbrenning i gatene, så folk sier jo det de mener. I tillegg er jeg enig i at Norge kan ha noen fordeler i å ha et fullt medlemskap, og at det tross alt ikke er så forskjellig fra dagens EØS-avtale. En av de største faktorene for om vi skal ha medlemskap eller ikke handler nok om vår handelsfrihet og om den norske kronen. Samtidig som norske kroner går i dass, tiltrekker det seg mange investorer som satser stort på norske selskaper, og om vi bytter til euroen vil det ødelegge alt vi har på gang der. Konklusjonen min er derfor at vi ikke skal satse på medlemskap, og derfor tenker jeg at det er best vi ikke lar Høyre komme til makten heller.

Vi ville dra nytte av en stabil valuta. Det vil også tiltrekke seg investorer. Hele høyresiden er ikke noe å satse på. De står for et kaldt samfunn.

• 2 uker senere...
Skrevet

Som det har blitt nevnt av nesten alle partier unntatt Høyre skal Norge styres fra oslo og ikke brussel. Vi burde trekke oss fra EØS og forhandle noe bedre som gir oss en friere stilling. Vi må unngå for mange avtaler med andre land som gjør at vi må følge regler og lover som ikke nødvendigvis passer med norsk kultur og lov. Med andre ord skal vi ihvertfall ikke inn i EU.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...