Ludvig86 Skrevet 10. mars Skrevet 10. mars Mazda 5 Hei! Da var jeg i den glade situasjon at jeg klarte å knekke av ene bolten til festet til den ene demperen bak da jeg skulle stramme den til. 🤕 Hvordan går jeg frem for å fikse dette? Kan like gjerne bytte begge når jeg først er i gang. Må jeg strippe innsiden bak? Takk for innspill!
Ludvig86 Skrevet 10. mars Forfatter Skrevet 10. mars Var det jeg trodde. Måtte bare forhøre meg om det var noen som hadde vert borti samme men som måtte fjerne panelet på utsiden 😄
Kajac Skrevet 10. mars Skrevet 10. mars (endret) Tydeligvis et relativt vanlig problem: Her er en som har fikset det, og dokumentert arbeidet: https://www.mazda3forums.com/threads/how-to-fix-rear-shock-mount-and-bolt-broken.447737/#replies Edit: Det er en Mazda 3, men Mazda 5 er bygget på samme chassis. Edit2: Ser ut som boltene er sveiset fast, så du må drille ut den gamle bolten og kjøre ny bolt igjennom. Evt. kappe av hele greien og sveise inn ny. Personlig hadde jeg gått for drillemetoden for å slippe å sveise. Endret 10. mars av Kajac
kremt Skrevet 10. mars Skrevet 10. mars Hvis du kommer til på innsiden er det beste trolig å borre ut bolten derfra. Start med et lite bor i midten og gå opp 1 og 1 millimeter av gangen til bolten er helt borte. 1
kremt Skrevet 12. mars Skrevet 12. mars Det enkle er ofte det beste, brute force 💪 Da er det bare å sette på en stor skive og en skikkelig bolt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå