Gå til innhold

Knust CPU?


Jegeren

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Desverre så ser man lett at selve kjernen er ødelagt, svære biter har blitt knekt av.

AMD CPU'ene er så skrøpelige at det er en skam!

Kjøp ny og vær ekstra forsiktig med å montere den nye CPU'en.

Ser ikke en eneste bit som er knekt av jeg. :dontgetit:

 

Trådstarter: Men du sier temp'en steg til 90 grader? Da er den antakeligvis grilla likevel. :(

Lenke til kommentar
Ser ikke en eneste bit som er knekt av jeg. :dontgetit:

Kikk på det nederste bildet så ser du at kjernen har blitt litt ruglete på den nederste langsiden.

Kjernens kanter skal være helt rette, er det antydning til små hakk eller ujevnheter så er prosessoren ødelagt.

Det holder med at det mangler 1/100 mm. på kjernen for at den skal være ødelagt.

Lenke til kommentar

Det kan du anta, synes det hørtes rart ut tho, for det var ingen synlige skader på bildene, hvis jeg ikke har oversett noe vesentlig. :dontgetit:

Andre bildet; på toppen i høyre hjørnet ser det ut som det mangler noe...

 

Trådstarter: kan du ta noen bilder hvor CPU er helt ren?

Og hva slags kjølepasta er det du bruker?

Lenke til kommentar
Ser ikke en eneste bit som er knekt av jeg. :dontgetit:

Kikk på det nederste bildet så ser du at kjernen har blitt litt ruglete på den nederste langsiden.

Kjernens kanter skal være helt rette, er det antydning til små hakk eller ujevnheter så er prosessoren ødelagt.

Det holder med at det mangler 1/100 mm. på kjernen for at den skal være ødelagt.

Ah nå ser jeg. Trodde det var kjølepasta-gris først. Menneh, det du sier stemmer ikke helt, jeg vet om flere som har knekt av små biter av core uten at cpu'en har blitt direkte ødelagt av det. Det ligger jo et par lag med kobber og no smått utenpå de "kritiske" delene til core. ;)

Lenke til kommentar

Da har jeg fått ny CPU og montert den korrekt, men det er like dødt. Mao må det være hovedkortet som er dødt?? :no: Det er et Asus A7N8X Deluxe - kan man forlange at de sender et nytt, eller må man godta at de skal se på det først?

 

 

Hvilket HK anbefaler dere, bør ha de samme "finessene" som dette kortet.

Lenke til kommentar

Da har jeg fått ny CPU og montert den korrekt, men det er like dødt. Mao må det være hovedkortet som er dødt?? :no: Det er et Asus A7N8X Deluxe - kan man forlange at de sender et nytt, eller må man godta at de skal se på det først?

 

 

Hvilket HK anbefaler dere, bør ha de samme "finessene" som dette kortet.

Lenke til kommentar

Ser ikke noen "store biter" som er knekt av jeg nei.... La meg ta et bilde av en CPU som jeg har, som fortsatt virker, tross av at den ser mye verre ut enn denne...

skal oppdatere her straks jeg har uploada bildet..

 

EDIT: Her er bildet av den herpa CPU'en min, utrolig nok så virker den

 

trådstarter: tørk av kjølepastaen så er det lettere å se om kjernen er skadet, den kan ha overlevd 90grader... er ikke max temp for amd 96grader??

Endret av apollox
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...