inaktiv000 Skrevet 17. januar 2004 Skrevet 17. januar 2004 Hei, er det noen grunner til å kjøre annet enn NTFS på en server (Windows 2000, fil/domeneserver)? Kan det ha noe å si for programmer som kjører over nettet, eller by på noen andre problemer?
aklla Skrevet 17. januar 2004 Skrevet 17. januar 2004 du bør ta NTFS, da får du bedre utnyttelse av harddisken, og det er sikrere.
inaktiv000 Skrevet 17. januar 2004 Forfatter Skrevet 17. januar 2004 Ja, enig, men vi er nødt til å være sikre på at det ikke kan bli noen problemer med dette (serveren kjører FAT nå, uten at jeg kan finne noen god forklaring på det ). Regner ikke med å ha behov for å starte fra DOS-diskett for å nå filer, da kan vel harddisken like gjerne flyttes over til en annen maskin?
aklla Skrevet 17. januar 2004 Skrevet 17. januar 2004 kan være lurt å flytte harddisken ja, eller brenne det du trenger ut på cd`r, og backup er en fin ting
inaktiv000 Skrevet 17. januar 2004 Forfatter Skrevet 17. januar 2004 Det blir en ny disk vi installerer på. Det jeg mente, er at hvis vi får problemer (f.eks. med OS-disken), vil vi kunne flytte data-disken over til en annen PC som støtter NTFS. Så er det da noen andre grunner til å kjøre FAT?
Minty123 Skrevet 17. januar 2004 Skrevet 17. januar 2004 eneste "grunnen" jeg kan se er vist du skal flytte disken til en maskin med win98 eller dårligere, de støtter ikke ntfs så vidt jeg vet..
inaktiv000 Skrevet 17. januar 2004 Forfatter Skrevet 17. januar 2004 Jepp, enig der. Og det kommer vi ikke til å gjøre, maskinen skal kun kjøre w2000 server. Jeg fikk høre at det kunne bli problemer med å kjøre eldre DOS programmer fra NTFS partisjon (over nettet vil jeg da tro), kan dette stemme?
Alexanderdj Skrevet 17. januar 2004 Skrevet 17. januar 2004 Jepp, enig der. Og det kommer vi ikke til å gjøre, maskinen skal kun kjøre w2000 server. Jeg fikk høre at det kunne bli problemer med å kjøre eldre DOS programmer fra NTFS partisjon (over nettet vil jeg da tro), kan dette stemme? Hvis du støter på problemer med å kjøre eldre dos programmer fra windows, er det ikke på grunn av filsystemet du bruker, men hvilket OS du bruker. Du trenger heller ikke å være redd for at maskiner som komuniserer med serveren din ikke vil kunne lese filene, da dette tar serveren din sev av, og ikke klienten som kobler seg opp.
Duqe Skrevet 18. januar 2004 Skrevet 18. januar 2004 Jeg bruker norton ghost og den starter jeg etter en fat32 oppstart diskett, men hvordan vil det fungere med ntfs filsystem? Og hva må jeg eventuelt boote med?
inaktiv000 Skrevet 18. januar 2004 Forfatter Skrevet 18. januar 2004 Jeg tror at ghost støtter NTFS, slik at du kan boote fra f.eks. en win98 diskett, men spesifisere nt-diskene i kommandolinjen til ghost.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå