Gå til innhold

FarCryMPBeta - Synspunkter\info


Anbefalte innlegg

jeg har akkurat testa farcy mp beta, og må si det var ganske tøft i mp selv om det virket ganske krevende. jeg kjørte det i 1024x768 med alt på medium men det var litt lagg for det men litt pga ping og antagelig... jeg har en amd xp1800 med 512mb ddr ram og gf4 ti 4600 skjermkort.. grafikken var helt vill, det blir litt annerledes å spille det enn å se scr shots!! andre her som er med? vannet ser også veldig bra ut... bedre enn hl2 omtrent.. :thumbs: jeg gleder meg hvertfall og det bør dere som liker gode fps gjøre og... draw distansen til motoren er syk! jeg kunne se laaangt borte og skyte andre på 3 - 400 meters avstand med sniper .. men det vet der kanskje.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg kunne se laaangt borte og skyte andre på 3 - 400 meters avstand med sniper.

 

Noe gæli med lengdeforholda her, eller? :p 300 meter er da som regel minsteminsteavstand for snikskyttervåpen (og for snikskyttere for den saks skyld).

 

Men det høres ikke så verst ut. :)

Som oftest skyter man på 100-300 meter i konkurransesammenheng. 300 meter er langt, og krevende. Hvordan var Kikkertsiktet på riflene? statisk (dvs helt stille), eller fulgte den hjerte/pusterytmen på noen måte?

Lenke til kommentar
Jeg kunne se laaangt borte og skyte andre på 3 - 400 meters avstand med sniper.

 

Noe gæli med lengdeforholda her, eller? :p 300 meter er da som regel minsteminsteavstand for snikskyttervåpen (og for snikskyttere for den saks skyld).

 

Men det høres ikke så verst ut. :)

Som oftest skyter man på 100-300 meter i konkurransesammenheng. 300 meter er langt, og krevende. Hvordan var Kikkertsiktet på riflene? statisk (dvs helt stille), eller fulgte den hjerte/pusterytmen på noen måte?

Nåh... Hvis man absolutt skal ha det så realistisk som mulig ville ganske mange ha store problemer. For å ta ett eksempel, man "må" gå snikskytter skolen i USA for å få den lisensen som kreves(Den heter Bravo4 hvis noen som lurer) og det er den meste krevende og ikke minst utfordrenende treningen man kan ha i hæren i det amrikanske forsvaret(Ikke minst den mest ettertraktende). Fakta:

 

De amriakanske snikskytterne bruker de våpnene av typen Remington m 24/m/nightvisiongoggles/8x/x zoom begge deler. Dette er en rilfe som er laget av snip'ere, av sniper'e. Man må huske at oppgaven til en sniper er ikke å bare å skyte en person, men også å se, forutse situatsionen og rapportere til en eventuelt overordnende. En annen ting som også bør merke seg er at etter man har skutt 2 skudd, vil temperaturen i løpet forandre seg, og og selve "banen" til kula vil forandre seg, det hadde dere ikke tenkt på dere? *ler*. For å si det lett, det er umulig å diskutere om sniperen er bra i BF eller ikke, når man sal gjøre det realistik blir det jo helt umulig. Den fungerer helt fint som den er, og dem som syn den fungrer om man dør etter ett skudd i låret tar helt feil, om man ikke bommer helt da, det, her helt mulig å dø av ett skudd i låret, men det vil uansett vil ta tidd. Hehe.

 

PS: Selve informasjonen av hvordan spiper yrket er helt etter fakta, og ikke kom og si noe annet. Hvist selve rettskrivingen er noe feil (jeg suger i engelsk..... sånn er det bare.-) vet l tar jeg det som en selvfølge, og unnskylder meg for det.

Endret av TharoZ
Lenke til kommentar

nå snakker selvfølgelig du om den amerikanske hæren, men det er ikke bare de som har "snipere" skjønner du. Jeg konkurrerer i Jaktfelt selv, dvs skyting med rifler mot mål på opptil 250m. Baneskyttere i Norge skyter på mål opptil 300m, og Forsvarets skarpskyttere skyter i utgangspunktet på 200m.

 

les f.eks. her

 

Forsvaret har også rifler som de bruker på lengre hold, som f.eks. Barret, men det er en rifle som er ment til bruk mot panser o.l. Denne har "effektiv rekkevidde" på ca 5km...

 

Angående tempraturen vil ikke den endre seg mye etter 2 avfyrte skudd. Hvis det er varmt vær, og utetempraturen er over 25 grader, så vil banen på kulen forandre seg etter 4 skudd på et minutt (ca). dette endrer seg selvfølgelig i forhold til hvilket våpen man bruker o.l.

 

På Remington m24 er det også varmeskjold som fører varmen vekk fra løpet.

Endret av Tx3
Lenke til kommentar

Spillet er helt topp, gleder meg til det blir ferdig. Jeg er også veldig spent på å komme i gang med spillets editor, hvis den er så bra som den virker kommer vi til å se mange addons og levler på internett i etterkant av utgivelsen.

Spillet kjører glatt på min maskin med alt på max, og det er jeg fornøyd med. Tror nok at Far Cry er det flotteste FPS jeg har sett så langt!

Lenke til kommentar
Fatter ikke hvordan folk kan utale seg om hvordan vannet i HL2 ser ut når spillet ikk er sluppet ut.

 

Kan hende de har forbedret det enormt til den tid..

Hvis de som spillutviklere fremdeles jobber med hvordan vannet ser ut i HL2, så er de HELT på jordet!

 

De skal jo ha stanset arbeidet på grafikkmotoren og lignende for lenge siden og skal bare konsentrere seg om innhold og testing...

 

Så det er nok lite sannsynlig at det blir så veldig forskjellig... det blir sånn pixel shader vann som vi har sett før :)

 

Ontopic:

 

Far Cry ser jo skikkelig kult ut og jeg gleder meg til demoen kommer

Lenke til kommentar
Fatter ikke hvordan folk kan utale seg om hvordan vannet i HL2 ser ut når spillet ikk er sluppet ut.

En av HL2-trailerne fra i sommer/høst så ut til å ha blitt laget for å skryte av vannet - husker ikke navnet akkurat nå, men det var en veldig kort trailer hvor spilleren var på ei brygge. Så vi skulle ha et ganske godt bilde av hvordan vannet ser ut i HL2.

Lenke til kommentar
Fatter ikke hvordan folk kan utale seg om hvordan vannet i HL2 ser ut når spillet ikk er sluppet ut.

En av HL2-trailerne fra i sommer/høst så ut til å ha blitt laget for å skryte av vannet - husker ikke navnet akkurat nå, men det var en veldig kort trailer hvor spilleren var på ei brygge. Så vi skulle ha et ganske godt bilde av hvordan vannet ser ut i HL2.

Vel...

 

Hvis de har stoppet med å arbeide med HL2 sin grafikkmotor så må de da hute seg med å slippe spillet ut på markedet får grafikken går ut av dato/eller at den ikke er spesiell lenger ;)

Lenke til kommentar
Fatter ikke hvordan folk kan utale seg om hvordan vannet i HL2 ser ut når spillet ikk er sluppet ut.

En av HL2-trailerne fra i sommer/høst så ut til å ha blitt laget for å skryte av vannet - husker ikke navnet akkurat nå, men det var en veldig kort trailer hvor spilleren var på ei brygge. Så vi skulle ha et ganske godt bilde av hvordan vannet ser ut i HL2.

Vel...

 

Hvis de har stoppet med å arbeide med HL2 sin grafikkmotor så må de da hute seg med å slippe spillet ut på markedet får grafikken går ut av dato/eller at den ikke er spesiell lenger ;)

Det er slik spill utvikles, man kan ikke lage kart, modeller, playtesting o.l. uten en grafikkmotor eller storyline.

Lenke til kommentar
Hvis de har stoppet med å arbeide med HL2 sin grafikkmotor så må de da hute seg med å slippe spillet ut på markedet får grafikken går ut av dato/eller at den ikke er spesiell lenger ;)

Akkurat det blir nok lenge til. ;)

 

Ontopic: Kan dere som er med på betatestingen fortelle oss litt mer om spillet? Noe som ikke går imot Cryteks retningslinjer, mener jeg? Eller har dere full munnkurv?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...