Gå til innhold

Anbefalte innlegg

http://www.pgtour.net/videos/videos/game3.wmv

 

Denne filmen digget jeg, veldig spennende å se på. Starcraft går veldig mye på det psykiske, og de som spiller her er eksperter. Det krever nerver av stål, spesielt når det er publikum og tv som ser på.

Det er forresten veldig morsomt å høre på kommentatoren og se reaksjonene på public når en scv dauer eller en spidermine sprenger i en tanks og den har 2hp igjen etterpå :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
OL er for idrett. Jeg synes godt det kunne blitt dannet ett nytt OL for dataspill og sjakk, men jeg vil ikke at slike ting skal innlemmes i OL.

OL er olympiske leker. Her konkurreren man i alle slags sports-grener.. ikke bare idrett. Syntes ikke OL burde KUN være idrett. Poenget er at land konkurrerer mot hverandre, i vennlige leker.

 

Det finnes allerede sjakk-OL og bridge-OL osv..

Lenke til kommentar
egentlig enig der, hva har skjakk med sport å gjøre?

det er jo mangt som er sport.. selv om det ikke er mye fysisk aktivitet. Fisking, leirdueskyting.. you name it.

 

Idrett derimot er mer fysisk. Må nesten skille de to litt.

Leirdueskyting krever koordinasjon, dataspilling krever ikke annet enn at du beveger musen rundt på musematten, jeg synes det er en vesentlig forskjell. Starcraft krever nerver i tillegg til å flytte musen rundt på musematten, men likevel synes jeg ikke det har noe i OL å gjøre.

Lenke til kommentar
jeg er så nervøs mange ganger når jeg sender ivei et attac på starcraft jeg at det er helt sykt.

Jeg og, det spillet er enormt intenst. Spesielt når jeg er i samme rom som de jeg spiller med. En gang spilte jeg og en kompis i 45 minutter, vi er begge rimelig skilled og ganske så jenvgode. Normalt spiller vi i 10-15 minutter men her satt vi og hoppet i stolene i nesten en time :D

http://www.home.no/victork/knutvsvictorSYKT.rep der er replayen, bare se i starten når jeg dropper han få sekunder før anti-air forsvaret hans er klart :D:D

Lenke til kommentar

Hehe..den var jo flott! Nada "The Machine" vs Slayers_BoXer "The Artist".

likte den...Linjen var helt grei den, hadde 160kb/s. StarCraft har jo tatt helt av i Korea. Der kjører stjernene rundt i flotte biler og blir stoppet på gaten og det er ikke måte på...Massevis av StarCraft "franchise" óg, Drone-Chips anyone :p

Noen som såg dokumentaren på TV2 for noen år siden? Alias Slayer. Den om den norske gutten som dro til Korea og vant finalen i KBK?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...