Gå til innhold

Tråden for opptak til Politihøgskolen 2025

Anbefalte innlegg

Skrevet
Mikkelrew1338 skrev (3 minutter siden):

Hei folks.

Jeg fikk avslag i dag kl 13:02;

Opptaksnemndas begrunnelse for avslaget

Du har skåret lavt på følgende kompetanse(r):

Åpenhet og inkludering
Modenhet
Integritet - sårbarhet"

Så, det ser mørkt ut. Men kommer likevel til å klage, selv synes jeg utvidet intervju gikk bra, så har vært skikkelig nedfor siden meldingen om avslaget kom - det har nok ikke helt gått opp for meg. 

Noen flere som fikk avslag og vil dele kort? Evt komme med egne tanker hva jeg kan gjøre for å forbedre meg på disse punktene, helt konkret? Bli vekter? Bistå med leksehjelp på en skole? Røde kors? Besøksvenn? Bli mer voksen - how?

Trenger motivasjon til å ta opp fag og virkelig gi 200% til neste år. Sånn sett fornøyd, da jeg med god margin besto fysiske tester og vet da hva jeg går til om det blir å måtte søke igjen 2026. 
Det er jeg innstilt på å gjøre, hvis dette ikke går veien for meg i år, selv om det i dag er sinnsykt kjipt å godta.  

Hei Mikkel, det var leit å høre. Klisjé helt sikkert.. Men dette var bare et tilbakeslag. Du har lært mye av denne prosessen, og du er nå ennå bedre rustet til å komme helt i mål neste år. Nå er det bare å ta sommerferie, før du krummer nakken, løfter haka, og kjører hardt på til høsten. Det kommer til å smake ennå bedre når du endelig lykkes neste år👊👊

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Mikkelrew1338 skrev (13 timer siden):

Hei folks.

Åpenhet og inkludering
Modenhet
Integritet - sårbarhet"

Så, det ser mørkt ut. Men kommer likevel til å klage, selv synes jeg utvidet intervju gikk bra, så har vært skikkelig nedfor siden meldingen om avslaget kom - det har nok ikke helt gått opp for meg. 

Noen flere som fikk avslag og vil dele kort? Evt komme med egne tanker hva jeg kan gjøre for å forbedre meg på disse punktene, helt konkret? Bli vekter? Bistå med leksehjelp på en skole? Røde kors? Besøksvenn? Bli mer voksen - how?

Trenger motivasjon til å ta opp fag og virkelig gi 200% til neste år. Sånn sett fornøyd, da jeg med god margin besto fysiske tester og vet da hva jeg går til om det blir å måtte søke igjen 2026. 
Det er jeg innstilt på å gjøre, hvis dette ikke går veien for meg i år, selv om det i dag er sinnsykt kjipt å godta.  

Trist å høre.. Jeg anbefaler å jobbe i yrker som barnehage/skole eller i omsorgsbolig for utviklingshemmede o.l mens du tar opp fag, disse jobbene gir deg mangfoldige utfordringer som du kommer til å ha nytte av både i senere tid og ved neste opptak til PHS. 

Sjekk opp Barnehageressursen, Ecura eller andre bemanningsbyråer for lignende arbeid, og tørr å utfordre deg selv så du kan vokse som person!

Masse lykke til neste år :)

Skrevet

En liten avsporing - hvor gamle er folk som søker og hvor søker dere?☺️Lurer på om jeg er den eneste som er eldre, er selv 27 og søker i Oslo

Skrevet
Mikkelrew1338 skrev (15 timer siden):

Hei folks.

Åpenhet og inkludering
Modenhet
Integritet - sårbarhet"

Kjipt å høre. Selv har jeg definitivt mest relevant erfaring fra jobb som dørvakt i utelivsbransjen/på arrangementer, utrolig hvor mye man lærer om mennesker og konflikthåndtering. Og det kan fint gjøres som f eks en sommerjobb, det trengs alltid folk. Masse lykke til neste år!

Skrevet
Student2538 skrev (3 minutter siden):

En liten avsporing - hvor gamle er folk som søker og hvor søker dere?☺️Lurer på om jeg er den eneste som er eldre, er selv 27 og søker i Oslo

Jeg er 24 og har Stavern på første. Var på fysiske tester med flere eldre en deg og vet at det er mange som søker etter fylte 30 så tror ikke du skal være bekymret for det :)

• Hjerte 1
Skrevet
Student2538 skrev (31 minutter siden):

24 her og søkt Stavern :) 

Skrevet
phssøker2025- skrev (Akkurat nå):

Ingen som har spurt idag hvordan de ligger an med utsending av avslag?

Jeg ringte og fikk samme svar i løpet av denne uken

Skrevet
phssøker2025- skrev (1 minutt siden):

Ahh, ikke ferdige altså. Kjipt 😕

Hun ville heller ikke svar på om de hadde sendt ut noe i går

Skrevet
Marko skrev (2 minutter siden):

Hun ville heller ikke svar på om de hadde sendt ut noe i går

Merkelig, trodde de pleide være åpne om det. Er jo selvpining dette her

Skrevet
Student2538 skrev (1 time siden):

Er 31 og søker i Stavern 😊 Etter å ha jobbet fast i god jobb i 12 år blir dette en stor forandring! Men tydeligvis aldri for sent 😆

Skrevet (endret)
phssøker2025- skrev (1 time siden):

Merkelig, trodde de pleide være åpne om det. Er jo selvpining dette her

Veldig rart at noen får avslag på tirsdag, men så er de fortsatt ikke ferdige før torsdag/fredag. Ville jo tro at de var ferdige med seleksjonen før de begynte å sende ut avslag, som de har gjort i tidligere år...

Endret av Søker2025
Skrevet

Jeg tror at de er ferdige, men vil ikke si noe annet enn det som står på nettsiden til PHS. Jeg har lest i diskusjon trådene fra 2019-2024, og da har folk ALDRI fått avslag 3.juni (i morgen) eller 4. juni

Skrevet

Fra tidligere tråder har de vært veldig åpne om det, så er litt rart.. Vet vi om noen fikk avslag idag eller var alt hittil på tirsdag? 

Skrevet
Søker2025 skrev (1 minutt siden):

Fra tidligere tråder har de vært veldig åpne om det, så er litt rart.. Vet vi om noen fikk avslag idag eller var alt hittil på tirsdag? 

Ja, det er også det jeg stusser over. 

Skrevet (endret)

Vi må huske at i denne tråden er det kun en liten brøkdel av alle søkere i år så det blir vanskelig å si - også når man ser på tidligere års tråder. Flere kan ha fått avslag som vi ikke får vite da de ikke er med her

Endret av 25PHS
Skrevet
25PHS skrev (34 minutter siden):

Vi må huske at i denne tråden er det kun en liten brøkdel av alle søkere i år så det blir vanskelig å si - også når man ser på tidligere års tråder. Flere kan ha fått avslag som vi ikke får vite da de ikke er med her

Hvis du leser tråden 2024 phs kunne bekrefte at alle avslag ble sendt før 2.juli

Skrevet
Marko skrev (5 minutter siden):

Hvis du leser tråden 2024 phs kunne bekrefte at alle avslag ble sendt før 2.juli

Har noen prøvd å sende en e-post? Virker som de har respondert på de best i tidligere tråder

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...