Gå til innhold

Kvinnelig bokser slår for hardt til å være troverdig.

Anbefalte innlegg

Skrevet
fredrik2 skrev (21 minutter siden):

Trodde du var mer insatt med tanke på dina inlägg. Enligt informationen som finns men som har varit mer eller mindre lekt men som vel ingen egentligen går imot så har hon XY kromosomer och en dsd som er 5-ARD. I praktiken en man der utvecklingen av manliga ytre könsorgan blivit fel, invändiga testiklar. XY delen skulle jag si er veldig sikker. Hennen trenere har också snakkat om höga verdier av testosteron men som de har fått ned med hjälp av medisiner vilket också resulterade i mindre muskler.

Poenget mitt var knyttet opp mot kulturkrig, og ikke ment som spørsmål. Jeg vet ikke hva hun er, men jeg vet hva hun blir beskyldt for å være. Og at hun kalles forskjellig av folk, f.eks. trans, mann, og de mere konkrete kromosonsammensetningene fra angivelig lekkede dokumenter.

Jeg kan sikkert google meg frem til det, men hvor vanlig er det at kvinner har forhøyet testosteron-nivå og må bruke medisiner for å være innenfor tillatte-grenser? Og om en kvinne har høyere nivåer en normalt, er det da riktig å begrense de? Da det potensielt er deres naturlige genetiske fordel?

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det er intet bekreftet kva kromoson ho har forøvrig. Det er ein "lekket rapport" som kjem via IBA, men Imane Khelif avviste for fleire år sida at dei resultatene var gyldige. Gitt omstendighetene er det ikkje heilt urealistisk; organisasjonen IBA er veldig tett knytta til russiske Gazprom, og ho blei diskvalifisert etter at ho vann mot russisk deltager.

At IBA er drøyt intime med Gazprom er såpass etablert at dei blei kasta ut av OL.

Ikkje godt å vita kva som er realiteten her i saken, men eg trur ikkje det ender bra for IBA om testen er falsk. Dei var allereie i rettsak med Imane Khelif før OL det eg forstår.

Endret av Drunkenvalley
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet
28 minutes ago, Drunkenvalley said:

Så då hadde dei regler, du berre lik ikkje reglene sporten sjølv valde å ha. 🤔

Sporten hade alltså regler som bannade henne. 

IOC hade alltså inga regler förutom passet och eftersom sporten, IBF og IOC bråkade så fick ikke IBF vara ansvarlig för boksningen i OL. IOC ignorerade också information fra IBF.

Alltså om du hade satt dig in i saken så är det möjligt att du kunde förstå att saken handlar om reglerna som diverse forbund har och ikke har. Folk försöker ändra reglerna till regler som de tycker er bra med hjälp av forskning och information.

Nu har det nya boksningsförbundet gjort det och Khelif kommer ikke boksa mer under dem. 

Svömmingen ändrade reglerna så vi slapp se Lia Thomas i OL. 

Friidrettsforbundet ändrade reglerna så pappan Semanya bara fick 2 OL guld för kvinner.

Skrevet
35 minutes ago, mandodiao said:

Jeg kan sikkert google meg frem til det, men hvor vanlig er det at kvinner har forhøyet testosteron-nivå og må bruke medisiner for å være innenfor tillatte-grenser? Og om en kvinne har høyere nivåer en normalt, er det da riktig å begrense de? Da det potensielt er deres naturlige genetiske fordel?

Hvorfor spör du når det du skrev tidigare verkar tyda på att du inte er intresserad av mina svar.

Allt det du spör om har redan stått i tråden eller så er det ikke relevant för henne. 

Skrevet

Hugs: Labben som gjorde arbeidet vil aldri avkrefte eller bekrefte lekkede resultater spredd på nettet. Dei krysser berre fingrane for at lekkasjen ikkje var frå deiras eige lab.

I praksis er det rettsaken mellom IBA og Imane Khelif som vil avgjøre kva sannleiken er, om dei ikkje kjem til ein konklusjon uten å måtte avdekke informasjonen.

Om det ikkje kjem direkte frå nokre av dei tre partene bør du ta det med mange klyper salt.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
21 minutes ago, Drunkenvalley said:

Det er intet bekreftet kva kromoson ho har forøvrig. Det er ein "lekket rapport" som kjem via IBA, men Imane Khelif avviste for fleire år sida at dei resultatene var gyldige. Gitt omstendighetene er det ikkje heilt urealistisk; organisasjonen IBA er veldig tett knytta til russiske Gazprom, og ho blei diskvalifisert etter at ho vann mot russisk deltager.

At IBA er drøyt intime med Gazprom er såpass etablert at dei blei kasta ut av OL.

Ikkje godt å vita kva som er realiteten her i saken, men eg trur ikkje det ender bra for IBA om testen er falsk. Dei var allereie i rettsak med Imane Khelif før OL det eg forstår.

Rent tull som vanligt. Du borde vel åtminstone veta vid det her laget att det var ett lab i indien som utförde testen och inte IBF. 

• Liker 1
Skrevet
1 minute ago, Drunkenvalley said:

Hugs: Labben som gjorde arbeidet vil aldri avkrefte eller bekrefte lekkede resultater spredd på nettet. Dei krysser berre fingrane for at lekkasjen ikkje var frå deiras eige lab.

I praksis er det rettsaken mellom IBA og Imane Khelif som vil avgjøre kva sannleiken er, om dei ikkje kjem til ein konklusjon uten å måtte avdekke informasjonen.

Om det ikkje kjem direkte frå nokre av dei tre partene bør du ta det med mange klyper salt.

Har aldrig varit och kommer aldrig bli noen rettsak mellan Khelif och IBF. Khelif kommer aldrig testa sig för att boksa i det nya förbundet.

Skrevet
46 minutes ago, Drunkenvalley said:

Ho er ikkje trans, men heila greia starta fordi folk byrja sverja at ho ikkje var ekte kvinne; at ho enten var trans eller intersex. Reinspikka sexisme forøvrig; ho er kvinne uansett, enten ho var trans eller intersex, og ho deltok jo lovlig i OL i tråd med reglene deiras.

Banningen fra IBF kan självklart inte ha noe med saken å göra ...

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...