Gå til innhold

Flyttelass fra Norge til Tyskland - tips?


Anbefalte innlegg

Jeg skal hente et flyttelass i Drammen til Berlin, der jeg bor. Hva er den smarteste/billigste måten å gjøre dette på?

Vi snakker om en ca 1m2 bod, kanskje 5-6 store flytteesker på 20-30 kg.

Hvis jeg flyr til Norge og tar med det jeg kan på flyet og sender resten med post, hva blir billigst? Jeg har tidligere brukt et selskap kalt SendMyBag som henter og leverer for kr 1500 per eske. Da jeg flyttet fra USA til Tyskland med et flyttelass som var omtrent like stort, kostet det totalt 13000 kr. Er kanskje Posten billigere?

Jeg vil helst leie en bil i Tyskland, og kjøre opp og hente tingene, siden det er snakk om eiendeler med høy verdi, og jeg vil helst ikke risikere at ting blir borte i posten, eller at det blir stoppet i tollen. Det blir litt i overkant av 1000 km hver vei, pluss fergeavgifter, bompenger, og bensin. Har noen erfaring med å leie bil i Tyskland, og peiling på hvordan jeg kan komme frem til et realistisk budsjett for en sånn tur?

Ellers, kanskje noen andre tips jeg bør tenke på?

Mange takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tok med meg 16 m3, riktig nok fra Lillestrøm, til Danmark via DSDF. Sparte meg mye tid på veien, bensin + holdt meg til de inkluderte km som var med i handelen. Noe å vurdere å ta denne fergen til Oslo, og så ta ferge fra køben til tyskland ev. kjøre dere i fra?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...