Gå til innhold

Mp3 spiller,hd basert,line-out, *hvem?*


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
iRiveren har vel ikke line out?

 

Når det gjelder iPod så er SiK sin imp en bedre line-out enn belkin sin... Belkin sin er ikke "skikkelig" line out, den har en liten forsterker.

Niks. Så bare at den har optisk in/ut-gang. Men det spiller vell ingen rolle siden du skal kopiere mp3sa rett fra pcen...

Lenke til kommentar

Jo, SELVFØLGELIG har iRiver LineOut!.. :blink:

Det er kombinert både Optisk og Line i hver INN-/UTgang!

Bruker LineIn/-Out som standard, og slår på Optisk ved behov for ikke å dra unødig batteri, eller blende noen når du er ute og løper om natta!

Måtte få ut detta, blei nesten litt gretten nå når denne FRYKTELIGE anklagen kom kasta etter stakkars iRiver!.. :dontgetit:

Lenke til kommentar
Jo, SELVFØLGELIG har iRiver LineOut!.. :blink:

Det er kombinert både Optisk og Line i hver INN-/UTgang!

Bruker LineIn/-Out som standard, og slår på Optisk ved behov for ikke å dra unødig batteri, eller blende noen når du er ute og løper om natta!

Måtte få ut detta, blei nesten litt gretten nå når denne FRYKTELIGE anklagen kom kasta etter stakkars iRiver!.. :dontgetit:

Det var bare et spørsmål, ingen anklage... Men nå har du fått meg til å undersøke, og du tar feil. iRiver ihp har ikke en ekte line out, det er mer en slags sekundær hodetelefon-ut. Fant ikke spesifikasjonene på line-out'en, men det at den ikke forbigår volumkontrollen sier nok.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
"men er du helt sikker på at det blir _SÅ_ mye lavere med headset utgangen på Jukebox Zen Xtra?"

 

 

Nei jeg er jo ikke det! Har ikke prøvd den, men mitt generelle inntrykk av diverse spillere er at det nettopp blir en litt "mono" lyd..

 

Derfor hører jeg jo med de vise før innkjøp :yes:

 

-d-

Kom til å grave opp denne gamle Topic'en på grunn av egen nysgjerrighet... for det jeg har gått å tenkt på er, HVA skaper denne oppskrytte mono-lyden?

Lenke til kommentar

Kom til å grave opp denne gamle Topic'en på grunn av egen nysgjerrighet... for det jeg har gått å tenkt på er, HVA skaper denne oppskrytte mono-lyden?

 

 

Nå er ikke jeg sikker på om du får med deg dette, siden Topic'en begynner å dra på dagene :)

 

Men grunnen til at lyden bli mono ( å bruke ordet mono blir egentlig feil så vi kan heller si:)

 

Men grunnen til at lyden ikke-blir-helt-som ønskelig-bra ( enig i at det var bedre? :p ) er:

 

Øreproppene har lav impedans - 18ohm og skal ha lav spenning men høy strøm ( her snakker vi om milliampere ) mens linjeinngangen på stereoanlegget er høyimpedans og skal ha større spenning men liten strøm.

 

 

Forståelig?

 

 

-D-

Lenke til kommentar

Om du ikke dri*er penger og har en sans for fornuft, ja, da går du for iPoden. Klarte faktisk å overtale en kompiss av meg til å kjøpe iPoden og ikke iRiver, hvor da prisen var et par av kriteriene. Fikk min egen iPod for en liten stund siden, og da begynte han selvfølgelig å sikle med en gang :p

 

Men uansett, hvilken mp3-spiller du kjøper i hele verden (vell..nesten :p) så tror jeg at du finner dine egne positive meninger om den. Kan vell egentlig ikke bestemmes om hva som er "verdens best mp3-spiller". Fordi dette er et emne hvor folk har laget sine egne meninger, og kun utseende og forskjellige "dingse-funksjonalitetet" er det viktigeste kriteriene. Selv så kikket jeg jo litt på diverse tester, og ble etterhvert helt overbevist om hvilket produkt som var "ment" for meg. iPod.

 

BTW, Line-Out lyden på iPoden er ikke dårlig. Ihvertfall etter det jeg mener. Har prøvd det på henholdsvis surround-anlegget i stua (ca 500W), anlegget på rommet (ca 60W) og et lite micro-anlegg på skolen (vet ikke W). Selvfølgelig var det kongelyd på surround anlegget i stua :thumbs:

Men ikke ha for store forhåpninger om de medfølgende proppene som følger med iPoden, fordi disse var ikke noe særlig. Hvis du skal ha ordentlig propper, da går du for Sennheiser MX500 ( www.sennheiser.com ).

 

ahpadt

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar
ALTSÅ!.. :)

hehe.. iRiver er nevnt én gang, ser jeg.. Kjøpte en på 10 GB for en snau mnd siden, (ja, den ER dyr ;) ) men fyflate, SNAKKER funksjonalitet!.. :D

Studielån, ja?? Må nok over 4000,- for en på 20BG nå, men de har akkurat lansert en på 40GB tror jeg, så den prisen detter nok snart skal du se.. :)

 

Lyden    :      KNALLBRA! (BÅDE headphones OG optisk/line out)

                    Med koss-"propper" har jeg skjelden høyere enn 20 (går

                    til 40!) :) og Lineout fungerer så godt som noen

                    annen "stasjonær CD-spiller!

"Porter"  :      1stk optisk/line in, 1stk optisk/line out, 1stk

                    headphones/remote, 1stk DC, 1stk usb2.0

Features :      Radio og innebygget mic (slettikkeværst), med

                    opptaksfunksjon for både analog/line/optisk

 

Har du cash, anbefaler jeg (selvfølgelig).. :D

Jeg vil bare si meg fullstendig enig med Beetlebum, har iRiver 10gb selv, og er 100% fornøyd, bedre funksjonalitet skal du lete lenge etter, men prisen må dessverre betales.

 

Har du råd, er iRiver det beste av det beste, hvis ikke, er iPod tingen.

 

EDIT: jeg betalte btw 2500,- for min sak :green:

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
[quote name='Beetlebum' date='04/02/2004 : 16:26'] [quote name='ahpadt' date='04/02/2004 : 09:31']Eller Sennheiser MX500, koster ca 250kr.

www.lydrommet.no[/quote]

Eller Koss "The Plug" !! ;)


177,- på
[url="http://www.microplex.no/rubweb/php/rd.php?rd=KOSSPLUG1&toc=5250"]www.microplex.no[/url] :tease: [/quote]
Koss : :sick: :yucky:

Heller sennheiser. Bedre kvalitet. Har skjønt hvorfor Koss gir livsgaranti på produktene sine. Fordi de går så lett i stykker :tease:
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...