Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Jeg har ikke tilgang til ruteren min, noen som kan hjelpe?


Anbefalte innlegg

Flyttet inn her jeg bor nå for rundt 3 år siden. Det er borettslag, så internett og tv inngår i felleskostnader. 

Har strevet med kronisk sykdom i flere år og det er mye jeg skulle fått gjort som jeg ikke har gjort. Deriblant å fikse tv og internett. Jeg har hatt nett hele tiden, og jeg har også lagt til eget navn og passord da jeg flyttet inn. Ruteren er fra Telenor. Men jeg har ingen bruker hos Telenor? Når jeg logger inn med mobil og passord så er der ingen tilgjengelige nettverk. 

Prøver å få tilgang til ruter gjennom https://wifi.telenor.no/ da jeg ønsker å endre passord. Passordet fungerte ikke. Jeg skrev inn det som står etter WPA2, men det fungerte heller ikke. Prøvde passordet til ruteren, fungerer ikke. Trykte glemt passord, ordnet nytt passord... Jeg kommer ikke inn. 

Skal innrømme at jeg begynner å bli paranoid nå og tenker at noen andre kan bruke nettet mitt uten at jeg vet det, og jeg har jo ikke kontroll over mitt eget nett. Jeg vil virkelig endre passordet. 

Hva gjør jeg? Oppdaget dette selvsagt på torsdag og alt er jo stengt på grunn av de helvetes helligdagene, så jeg får ikke hjelp på et par dager enda. Ikke minst føler jeg meg dum som ikke har ordnet dette tidligere, men som sagt, hodet har ikke vært helt med de siste årene. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle som har avtale med Telenor om TV/nett har en brukerkonto hos Telenor (bl.a. for å kunne velge TV-kanaler og strømmetjenester). Hvis ikke styret ordnet dette da du flyttet inn, kan du kontakte Telenor selv og få ordnet dette. Spørsmålet er om du har Telenors router eller ikke. Hvis du har en annen router, kan du resette denne til fabrikkinnstillinger og logge inn med standardpassordet for denne. Dette finner du på undersiden av enheten, i brukerveiledningen eller på nett.

Lenke til kommentar
zanta skrev (24 minutter siden):

Alle som har avtale med Telenor om TV/nett har en brukerkonto hos Telenor (bl.a. for å kunne velge TV-kanaler og strømmetjenester). Hvis ikke styret ordnet dette da du flyttet inn, kan du kontakte Telenor selv og få ordnet dette. Spørsmålet er om du har Telenors router eller ikke. Hvis du har en annen router, kan du resette denne til fabrikkinnstillinger og logge inn med standardpassordet for denne. Dette finner du på undersiden av enheten, i brukerveiledningen eller på nett.

Takk for svar. Jeg tror ikke jeg selv tok kontakt med Telenor når jeg flyttet inn, og ser at jeg burde ha gjort dette. Har allerede sendt mail til styreleder, men har ikke fått svar. Forventer ikke det heller, er jo helligdager. 

Det står Telenor på lappen på routeren, så regner med det er det. Jeg skal ta kontakt med Telenor på tirsdag. Men er det noen mulighet for at andre kan bruke nettet mitt, eller at de som har bodd her tidligere på noen måte har tilgang? Jeg forstår ikke helt hvordan jeg klarte å endre både navn og passord når jeg flyttet inn, når jeg ikke får det til nå.... 

Lenke til kommentar
KriZZ skrev (3 timer siden):

Info bør stå på ruteren.

Finnes en reset knapp for å tilbakestille til det som er standard.

Når dette er en Telenorrouter, vil en reset sette den tilbake til det som er satt i Telenors web-GUI.

Lenke til kommentar
Grønn420 skrev (7 timer siden):

Jeg forstår ikke helt hvordan jeg klarte å endre både navn og passord når jeg flyttet inn, når jeg ikke får det til nå.... 

Siden du har gjort dette selv, er det ditt passord som gjelder for routeren.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...