mobile999 Skrevet 13. mai Rapporter Del Skrevet 13. mai aklla skrev (3 timer siden): Nå vet jeg jo ikke om sykkelen faktisk er fra 1999 eller eldre heller. Det kan du vel søke opp hos vegvesenet med registreringsnummeret? Hvor mange pinner har cdi-enheten? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 13. mai Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. mai mobile999 skrev (50 minutter siden): Det kan du vel søke opp hos vegvesenet med registreringsnummeret? Førstegangsregistrert, ja. Faktisk alder, nei? eller? mobile999 skrev (52 minutter siden): Hvor mange pinner har cdi-enheten? Skal dobbeltsjekke i morgen, men ut fra bilder, 6 pinner fordelt på to kontakter, altså 2 og 4. Lenke til kommentar
zanta Skrevet 13. mai Rapporter Del Skrevet 13. mai aklla skrev (1 time siden): Førstegangsregistrert, ja. Faktisk alder, nei? eller? VIN viser (vanligvis) modellår. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 13. mai Rapporter Del Skrevet 13. mai aklla skrev (2 timer siden): ut fra bilder, 6 pinner fordelt på to kontakter, altså 2 og 4. Klarer du å se hvilken som er jordingen? Se også på ledningene fra statoren ("dynamoen"). Her går sannsynligvis to til likeretteren og en til cdi. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 14. mai Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. mai (endret) mobile999 skrev (2 timer siden): Klarer du å se hvilken som er jordingen? Se også på ledningene fra statoren ("dynamoen"). Her går sannsynligvis to til likeretteren og en til cdi. Skal sjekke, men om jeg ser jordingen, hva da? Skal jeg måle noe? Jeg bør jo klare å måle meg frem til hva som er jord også, antar jeg Endret 14. mai av aklla Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 14. mai Rapporter Del Skrevet 14. mai aklla skrev (18 timer siden): Skal sjekke, men om jeg ser jordingen, hva da? CDI-enheten har en ledning som går til jord, men som ikke lenger er jordet når tenningen slås på. Dersom ledningen har jord selv om tenningen er på, vil man ikke få gnist. Samme hvis cdi er ac-variant (drives kun av stator, ikke batteri). Hvis stator er defekt = null tenning. Dette kan testes med multimeter. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 14. mai Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. mai Nice takk, skal teste Hvordan tester jeg stator? Kan kanskje teste volt med/uten starteren i gang? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 16. mai Rapporter Del Skrevet 16. mai (endret) aklla skrev (På 15.5.2024 den 12:43 AM): Hvordan tester jeg stator? Kan kanskje teste volt med/uten starteren i gang? Stator for ac-cdi må testes mens startmotoren går med multimeteret på vekselspenning (>100V). Mål mellom ledningen fra stator til cdi og minuspolen på batteriet. Endret 16. mai av mobile999 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 20. mai Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. mai Tips til hvilke av disse som funker? https://www.jawashop.com/parts-by-category_k10/electric-equipment-jawa-cz_k53/contactless-vape-ignition-sets_k1203/ Jeg har fortsatt ikke noen klart faktisk modell navn.. Ellers skal jeg få målt litt mer i morgen, ikke hatt tid til å sjekke mer 😞 Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 20. mai Rapporter Del Skrevet 20. mai aklla skrev (6 timer siden): Jeg har fortsatt ikke noen klart faktisk modell navn.. Noe slik? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 20. mai Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. mai (endret) Er vel muligens en slik: https://www.moto-data.net/horex/imperator-125-1997 Ser identisk nok ut. Bilde av sykkelen: Endret 21. mai av aklla Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 21. mai Rapporter Del Skrevet 21. mai Det er en "Jawa 125 typ 810/0" ("Jawa 125 Chopper" / "Jawa 125/810 Chopper"). 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå