Gå til innhold

Me slakta ytinga ved lansering. Har Bethesda fiksa spelet no?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De kan polere "dritten" så mye de vil, det lukter fortsatt.

Deres spillmotor er så utdatert at det skulle vært byttet ut før de laget Starfield, dessverre valgte de å beholde den og vi kan alle se resultatet. Creation Engine var såvidt bra nok for Fallout, og alle bugs det medførte (lenge før dette spillet også), og så valgte de utrolig nok å bruke sine samme utviklere igjen for å skape Creation Engine 2, basert på den samme koding, og for å være ærlig så må noe være riktig galt i Bethesda leiren for å tørre å gi disse folka en ny sjanse....... Vi ser hva resultatet er og forblir.... Kunne vært så mye bedre, men de valgte til syvende og sist å levere middels til dårlig kvalitet.

CDPR valgte også å gå stort med Cyberpunk 2077 med deres søppelhaug av en spillmotor, som de kort tid etter valgte å skrote ovenfor Unreal Engine. De støtte på samme problemet her, de kan polere "dritten" sin de også, men grunnlaget er så dårlig når det kommer til mekanikk og det å tilføye ting, der RED-engine faller i ned i sitt eget avløp og bader i kloakk, som også var en elendig utvikler jobb og dårlig koding.

Witcher 3 var siste skrik og hadde sine mildt sagt nedturer grunnet elendig spillmotor, men de klarte å berge det spillet hvor det er et godt spill. Så tok de er godt valg og skrotet RED-engine, så man kan si folka i CDPR leiren er smartere enn Bethesda leiren.

Lenke til kommentar
Ytelsen var av en eller annen grunn veldig dårlig på Intel og Nvidia ved launch, men dette ble i stor grad fiksa for 5-6 måneder siden i følge DF. Samme med DLSS. Mulig det er enda mer fikser nå, men ytelse har ikke vært spillet største problem på lenge. Føler nesten Bethesda får litt ufortjent mye tyn på dette området. Hvor er DLSS i Resident 4 remaken Capcom, og hvor er framegen støtten dere lovet i Dragon's Dogma 2 (og generelle ytelsen)?
  • Liker 1
Lenke til kommentar
rØrern skrev:

De kan polere "dritten" så mye de vil, det lukter fortsatt.

Deres spillmotor er så utdatert at det skulle vært byttet ut før de laget Starfield, dessverre valgte de å beholde den og vi kan alle se resultatet. Creation Engine var såvidt bra nok for Fallout, og alle bugs det medførte (lenge før dette spillet også), og så valgte de utrolig nok å bruke sine samme utviklere igjen for å skape Creation Engine 2, basert på den samme koding, og for å være ærlig så må noe være riktig galt i Bethesda leiren for å tørre å gi disse folka en ny sjanse....... Vi ser hva resultatet er og forblir.... Kunne vært så mye bedre, men de valgte til syvende og sist å levere middels til dårlig kvalitet.

CDPR valgte også å gå stort med Cyberpunk 2077 med deres søppelhaug av en spillmotor, som de kort tid etter valgte å skrote ovenfor Unreal Engine. De støtte på samme problemet her, de kan polere "dritten" sin de også, men grunnlaget er så dårlig når det kommer til mekanikk og det å tilføye ting, der RED-engine faller i ned i sitt eget avløp og bader i kloakk, som også var en elendig utvikler jobb og dårlig koding.

Witcher 3 var siste skrik og hadde sine mildt sagt nedturer grunnet elendig spillmotor, men de klarte å berge det spillet hvor det er et godt spill. Så tok de er godt valg og skrotet RED-engine, så man kan si folka i CDPR leiren er smartere enn Bethesda leiren.

Hvis du syntes Witcher 3 hadde nedturer pga. elendig spillmotor så lurer jeg på hva du mener er en god en...
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
rØrern skrev:

De kan polere "dritten" så mye de vil, det lukter fortsatt.

Deres spillmotor er så utdatert at det skulle vært byttet ut før de laget Starfield, dessverre valgte de å beholde den og vi kan alle se resultatet. Creation Engine var såvidt bra nok for Fallout, og alle bugs det medførte (lenge før dette spillet også), og så valgte de utrolig nok å bruke sine samme utviklere igjen for å skape Creation Engine 2, basert på den samme koding, og for å være ærlig så må noe være riktig galt i Bethesda leiren for å tørre å gi disse folka en ny sjanse....... Vi ser hva resultatet er og forblir.... Kunne vært så mye bedre, men de valgte til syvende og sist å levere middels til dårlig kvalitet.

CDPR valgte også å gå stort med Cyberpunk 2077 med deres søppelhaug av en spillmotor, som de kort tid etter valgte å skrote ovenfor Unreal Engine. De støtte på samme problemet her, de kan polere "dritten" sin de også, men grunnlaget er så dårlig når det kommer til mekanikk og det å tilføye ting, der RED-engine faller i ned i sitt eget avløp og bader i kloakk, som også var en elendig utvikler jobb og dårlig koding.

Witcher 3 var siste skrik og hadde sine mildt sagt nedturer grunnet elendig spillmotor, men de klarte å berge det spillet hvor det er et godt spill. Så tok de er godt valg og skrotet RED-engine, så man kan si folka i CDPR leiren er smartere enn Bethesda leiren.

Du virker å ha usedvanlig unik og verdifull innsikt i spill motorer og hvordan både drive et stort selskap og produsere spill i storskala. Her vil jeg anbefalt å søkt jobb som toppleder i ett av selskapene du nevner selv. Må jo være uvurderlig for de å ansette et så opplyst menneske
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
rØrern skrev:

De kan polere "dritten" så mye de vil, det lukter fortsatt.

Deres spillmotor er så utdatert at det skulle vært byttet ut før de laget Starfield, dessverre valgte de å beholde den og vi kan alle se resultatet. Creation Engine var såvidt bra nok for Fallout, og alle bugs det medførte (lenge før dette spillet også), og så valgte de utrolig nok å bruke sine samme utviklere igjen for å skape Creation Engine 2, basert på den samme koding, og for å være ærlig så må noe være riktig galt i Bethesda leiren for å tørre å gi disse folka en ny sjanse....... Vi ser hva resultatet er og forblir.... Kunne vært så mye bedre, men de valgte til syvende og sist å levere middels til dårlig kvalitet.

CDPR valgte også å gå stort med Cyberpunk 2077 med deres søppelhaug av en spillmotor, som de kort tid etter valgte å skrote ovenfor Unreal Engine. De støtte på samme problemet her, de kan polere "dritten" sin de også, men grunnlaget er så dårlig når det kommer til mekanikk og det å tilføye ting, der RED-engine faller i ned i sitt eget avløp og bader i kloakk, som også var en elendig utvikler jobb og dårlig koding.

Witcher 3 var siste skrik og hadde sine mildt sagt nedturer grunnet elendig spillmotor, men de klarte å berge det spillet hvor det er et godt spill. Så tok de er godt valg og skrotet RED-engine, så man kan si folka i CDPR leiren er smartere enn Bethesda leiren.

Nå er det ikke spillmotoren som er akilleshel i Starfield , men mangel på interessant innhold som gjør at spillet blir dørgende kjedelig etter en stund .
  • Liker 1
Lenke til kommentar
rØrern skrev (På 5.5.2024 den 11:49 AM):

De kan polere "dritten" så mye de vil, det lukter fortsatt.

Deres spillmotor er så utdatert at det skulle vært byttet ut før de laget Starfield, dessverre valgte de å beholde den og vi kan alle se resultatet. Creation Engine var såvidt bra nok for Fallout, og alle bugs det medførte (lenge før dette spillet også), og så valgte de utrolig nok å bruke sine samme utviklere igjen for å skape Creation Engine 2, basert på den samme koding, og for å være ærlig så må noe være riktig galt i Bethesda leiren for å tørre å gi disse folka en ny sjanse....... Vi ser hva resultatet er og forblir.... Kunne vært så mye bedre, men de valgte til syvende og sist å levere middels til dårlig kvalitet.

CDPR valgte også å gå stort med Cyberpunk 2077 med deres søppelhaug av en spillmotor, som de kort tid etter valgte å skrote ovenfor Unreal Engine. De støtte på samme problemet her, de kan polere "dritten" sin de også, men grunnlaget er så dårlig når det kommer til mekanikk og det å tilføye ting, der RED-engine faller i ned i sitt eget avløp og bader i kloakk, som også var en elendig utvikler jobb og dårlig koding.

Witcher 3 var siste skrik og hadde sine mildt sagt nedturer grunnet elendig spillmotor, men de klarte å berge det spillet hvor det er et godt spill. Så tok de er godt valg og skrotet RED-engine, så man kan si folka i CDPR leiren er smartere enn Bethesda leiren.

Nå bruker Cyberpunk 2077 forstatt REDEngine, så veit ikke helt hva du prater om. Fremtidige CDProjektRed spill derimot skal bruke Unreal Engine.

Med Starfield, så er det ikke selveste motoren som er problemet med innholdet i spillet.
Med Starfield så kan jeg bli ferdig med en nesten komplett gjennomspilling på noen dager. Starfield har mange færre oppdrag enn f.eks Skyrim og Fallout 4.

Det Starfield også mangler er mange flere unike områder å faktisk føle at man skal gidde å utforske, og ikke bare gå videre til selveste oppdraget du har der. Siden du bare kommer over nok en "Abandoned Outpost" e.l uansett.
I BGS sine tidligere RPGer, så kan jeg gå timesvis og bare utforske, velge en retning og gå innom de hulene og landsbyene jeg har lyst til å utforske.
Starfield trenger også flere og større byer, NPC'er med faktiske rutiner, butikker som ikke nødvendigvis er åpne hele døgnet m.m.
Og også oppdrag, og spillmekanikker, som føles ut som de har noen reell innvirkning på spillverden.

I Fallout 4 så løste dem det i et par butikker ved at det var roboter som drev den; en butikk drevet at en Assaultron i Good Neighbour, og en butikk i Diamond City som holdes kvelds og nattåpnet av en robot, når eieren har gått og lagt seg for kvelden. :)

Endret av Laserbeam
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...