Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Efaringer med cystoskopi og narkose?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Narkosen i seg selv, årsaker ikke så mye smerter etterpå. Lett hodepine noen timer er ikke uvanlig.

Som regel skal du ikke ha det særlig vondt, men som @Sydvest sikter til, kan det oppleves mer smerter hvis det er utført "arbeid" i urinrøret eller blæren.

For øvrig kan du forvente deg litt ubehag etter en cystoskopi. 

Du kan ha litt drypping av urin, bedøvelsesgel og litt blod i urinen etterpå. Det er derfor lurt å bruke et truseinnlegg de første dagene.
Det er vanlig å kjenne svie i urinrøret når du tisser de første gangene etter cystoskopien. Du kan føle trang til å gå på toalettet oftere enn vanlig de første dagene. Du kan se litt blod i urinen din. Dette er vanligvis ikke noe å bekymre seg for, men det bør forsvinne i løpet av få dager.

Hvis du har vedvarende svie ved vannlating eller irritasjon i urinrøret utover de første dagene, bør du kontakte legen din. Dette kan være et tegn på en infeksjon.
Hvis du blør mer enn vanlig, eller hvis du får blodklumper i urinen, må du kontakte legen din umiddelbart.
Feber eller frysninger kan være et tegn på en infeksjon, og du bør kontakte legen din umiddelbart.

Det er viktig å drikke mye væske etter en cystoskopi for å skylle ut eventuelle irritasjonsstoffer fra urinveiene. Du kan også ta reseptfrie smertestillende medisiner for å lindre ubehaget.

Lenke til kommentar

Yep, jeg har erfaring. Jeg fikk ingen info om hva jeg kunne forvente etterpå. 

Jeg våknet opp og alt virket helt normalt, helt til jeg måtte urinere. Se for deg at du urinerer 3. verdens krig, som inkluderer hangarskip og skyttergraver og kanoner som skyter 800mm ammunisjon lagd av kaktus. Tydeligvis så skrapte skopet opp slimhinnene, som gjorde at det ble veldig sårt når urinen kom. Siden det gjorde så vondt første gangen, holdt jeg urinen inne, som gjorde at den ble mer konsentrert, som gjorde at det gjorde enda mer vondt. Se for deg smerter som gjør at du roper "åh herre Jesus, når skal disse lidelsene opphøre" mens du sitter på do. 

Google sa at det var lurt å urinere mye, siden urinen ble mindre konsentrert, så da løp jeg på butikken og kjøpte øl. Satt og pimpet øl i flere timer, og i tillegg til å urinere mindre konsentrert urin hadde ølen også en smertestillende effekt. 

Penis så også helt jævlig ut. Du kunne se klart å tydelig at noe hade vært inni der, det var liksom en åpen huleåpning hvis du skjønner hva jeg mener. Også rant det blod ut, etter urinering.

 

0/10 aldri igjen. 

 

Endret av Krig og fred
Lenke til kommentar
Krig og fred skrev (5 timer siden):

Yep, jeg har erfaring. Jeg fikk ingen info om hva jeg kunne forvente etterpå. 

Jeg våknet opp og alt virket helt normalt, helt til jeg måtte urinere. Se for deg at du urinerer 3. verdens krig, som inkluderer hangarskip og skyttergraver og kanoner som skyter 800mm ammunisjon lagd av kaktus. Tydeligvis så skrapte skopet opp slimhinnene, som gjorde at det ble veldig sårt når urinen kom. Siden det gjorde så vondt første gangen, holdt jeg urinen inne, som gjorde at den ble mer konsentrert, som gjorde at det gjorde enda mer vondt. Se for deg smerter som gjør at du roper "åh herre Jesus, når skal disse lidelsene opphøre" mens du sitter på do. 

Google sa at det var lurt å urinere mye, siden urinen ble mindre konsentrert, så da løp jeg på butikken og kjøpte øl. Satt og pimpet øl i flere timer, og i tillegg til å urinere mindre konsentrert urin hadde ølen også en smertestillende effekt. 

Penis så også helt jævlig ut. Du kunne se klart å tydelig at noe hade vært inni der, det var liksom en åpen huleåpning hvis du skjønner hva jeg mener. Også rant det blod ut, etter urinering.

 

0/10 aldri igjen. 

 

Takk for svar. Da blir det ikke cystoscopy likevel. Dumt siden jeg har problemer, men det er iallefall bedre enn det du beskriver.

Lenke til kommentar
12 hours ago, Letterboxd said:

Takk for svar. Da blir det ikke cystoscopy likevel. Dumt siden jeg har problemer, men det er iallefall bedre enn det du beskriver.

Du bør ta det, slike ting er viktig. Dessuten, hvis du drikker mye og sørger for å ha smertestillende går det nok bra. Ikke la deg skremme av mine erfaringer. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...