Togo Skrevet 15. januar 2004 Skrevet 15. januar 2004 Jeg har spilt litt live til en kompis i det siste, og det som slo meg var at det var ikke noe lagg, selv om vi spilte med folk fra statene. Hvis jeg hadde gjort det på pc hadde pingen vært kreftsyk høy. Noen som vet hvorfor?
Elyas Machera Skrevet 15. januar 2004 Skrevet 15. januar 2004 Man må jo ha bredbånd for å spille Live, en annen ting er jo at X-Box bare fokuserer på spill.
Stig_W Skrevet 15. januar 2004 Skrevet 15. januar 2004 Det er riktig som Elyas sier, Live krever at alle har bredbånd, noe som hjelper kraftig på laggen. Generellt når det lagger på spill via PC er det som regel pga en eller flere brukere som har treig oppkobling.
Togo Skrevet 15. januar 2004 Forfatter Skrevet 15. januar 2004 (endret) en annen ting er jo at X-Box bare fokuserer på spill. Hva mener du med dette? Det er riktig som Elyas sier, Live krever at alle har bredbånd, noe som hjelper kraftig på laggen. Generellt når det lagger på spill via PC er det som regel pga en eller flere brukere som har treig oppkobling. De gangene jeg har spilt med folk fra USA med en server her og alle har bredbånd, har alle fra der borte hatt en ping på over 100. Endret 15. januar 2004 av HeavenHell
Elyas Machera Skrevet 15. januar 2004 Skrevet 15. januar 2004 Man slipper å kjøre masse programmer i bakgrunnen, noe som kan gjøre at spill lagger en del. Men mest det at alle har bredbånd.
Togo Skrevet 15. januar 2004 Forfatter Skrevet 15. januar 2004 Man slipper å kjøre masse programmer i bakgrunnen, noe som kan gjøre at spill lagger en del. Så du sier at windows (det eneste programmet jeg kjører i bakgrunnen) skaper lag?
Elyas Machera Skrevet 15. januar 2004 Skrevet 15. januar 2004 Mer enn ingenting! X-Box er jo optimalisert for spill, noe XP ikke er.
Stig_W Skrevet 15. januar 2004 Skrevet 15. januar 2004 Man må også huske på at Live servere kun brukes til x-box spilling, ikke masse annen trafikk som går gjennom disse serverene, så det gir en del utfall i ytelsen generellt.
Heales Skrevet 15. januar 2004 Skrevet 15. januar 2004 Man får det man betaler for. Mange kritiserer MS for at X-Box Live koster penger, men saken er jo at man får en bedre tjeneste tilbake.
aldrimerforum Skrevet 15. januar 2004 Skrevet 15. januar 2004 Det er stort sett fordi at MS har feiiiite servere. Spiller du fps spill som CS på PC er det mesteparten av serverne private. Disse kan være på alt ifra ei 1mbit DSL linj til 10mbit. Uansett måler det seg ikke med de enorme serverene til MS.
MrLee Skrevet 15. januar 2004 Skrevet 15. januar 2004 så programmer som kjører i bakgrunnen på en PC (forutsatt at de ikke bruker internet aktivt) skaper lagg?? jaha?
zaico Skrevet 15. januar 2004 Skrevet 15. januar 2004 Man får det man betaler for. Mange kritiserer MS for at X-Box Live koster penger, men saken er jo at man får en bedre tjeneste tilbake. Ikke veldig dyrt akkurat, 499,- ink fett headset og noen demoer.
MrLee Skrevet 15. januar 2004 Skrevet 15. januar 2004 det i tillegg til ADSL er ikke dyrt pr mnd? oookei... (jeg trodde det var noe slikt som 100kr mnd elns, slik som med de fleste mmorpg...men detta var jo ripoff imho)
snikka Skrevet 15. januar 2004 Skrevet 15. januar 2004 det i tillegg til ADSL er ikke dyrt pr mnd? oookei... (jeg trodde det var noe slikt som 100kr mnd elns, slik som med de fleste mmorpg...men detta var jo ripoff imho) ADSL bør du jo ha uavhengig av XBOX Live eller ikke... (*springer å gjemmer seg for alle modem/isdn avhengige der ute*) 100 kr pr. mnd. er etter min mening dyrt. 499,- for et helt år er derimot en god pris når man tenker på at man får et headset og ikke er bundet til ett spill.
ZeZar is BACK Skrevet 15. januar 2004 Skrevet 15. januar 2004 Det er billig Stakkar meg kanke få ADSL. Bor for langt vekk :( !
NoLimit_^ Skrevet 15. januar 2004 Skrevet 15. januar 2004 ah, trodde det var 499 pr. mnd jeg... Det hadde vært For sinnsykt Heldigvis har jeg hatt xbox live gratis i snart ett år siden de har ikke brydd seg med å slette beta accounten min enda
MrLee Skrevet 16. januar 2004 Skrevet 16. januar 2004 ja akkurat, er det merkelig jeg trodde det var dyrt?
fiskfisk Skrevet 16. januar 2004 Skrevet 16. januar 2004 Grunnen til at Xbox-spill over Live ikke lagger nevneverdig, er fordi nettkoden generelt sett er ganske solid. Det er like høy ping på spill over Xbox live som i andre spill, men ettersom nettkoden som Live baserer seg på er forholdsvis solid (og det er strengt tatt ikke noe problem å lage det samme på PC, men alt avhenger av spill og hvordan man utformer spillet). Husk også at ting som spilles via Live kan gjøre mye mer av kontrollen sin lokalt på maskina, ettersom man tar utgangspunkt i at ting ikke har blitt tuklet med (til forskjell fra f.eks. det å spille på en åpen arkitektur som PC). Det gjør at du kan få en bedre spillopplevelse lokalt på maskina, ettersom Xboxen kan gjøre en langt større grad av gjetting på hva som skjer framover. Nå er det riktignok ikke helt lagfritt, men interpolering og lignende gjøres ganske godt på i hvert fall Project Gotham Racing 2, slik at man i tilfelle får større korreksjoner på visse punkter (bilene kan hoppe et stykke fram på banen etc). I tillegg opplever man at ikke alle kollisjoner gjøres korrekt i forhold til hvordan alle biler ligger an, f.eks. dersom en bil ligger rett bak deg, kan det hende personen klarer å snurre deg uten å være i bildet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå