Gå til innhold

Hest i regulert boligfelt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke hvordan det stiller seg juridisk. Min tomt er ca halve størrelsen,  og jeg vil si at om du har to "jorder " innenfor en tre måls tomt må da det være å tøye begrepet jorder. Hvis låve, med stall,  bolighus og garasje er bittelite så har du beite til 1/3 hest. Om det er naturlig å ha hest det avhenger også av hva som er rundt deg i boligfeltet. Siden boligfelt ofte ikke i hovedsak er jorder så antar jeg at hestehold ikke virker naturlig. 

Lenke til kommentar
Mag ne skrev (1 time siden):

Jeg vet ikke hvordan det stiller seg juridisk. Min tomt er ca halve størrelsen,  og jeg vil si at om du har to "jorder " innenfor en tre måls tomt må da det være å tøye begrepet jorder. Hvis låve, med stall,  bolighus og garasje er bittelite så har du beite til 1/3 hest. Om det er naturlig å ha hest det avhenger også av hva som er rundt deg i boligfeltet. Siden boligfelt ofte ikke i hovedsak er jorder så antar jeg at hestehold ikke virker naturlig. 

Takk for svar. :)

Vel, det ser i alle fall ut som to typiske jorder da. :) 

Jeg har hatt hest i 30 år og beiter har jeg tilgang på andre steder. Planen er at hestene skal stå der høst/vinter/vår når det ikke er beitesesong. Og jeg mener at da er tomten mer en stor nok for to hester. Boligfeltet ligger ganske landelig til, med to store gårder rett ved og et par små bruk i enden. Der har det vært hester i mange år, samt at det også er hester på en av gårdene. 

Dog ligger ikke eiendommen vi vil kjøpe like ved disse gårdene, det er flere hus rundt, men like vel ligger denne eiendommen litt gjømt og ikke veldig til sjenanse for andre hus i mine øyne da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Dubious skrev (1 time siden):

Jeg har sett hest i bakgården på en tomt som er litt større enn huset. 

Det hørtes veldig lite ut igjen da. som jeg skrev til Mag ne, hestene mine skal bare stå der i vinterhalvåret, når det ikke er beitesesong.  Det gjør det enklere med fôringer og tilsyn når jeg kan ha de rett ved der jeg bor. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...