Gå til innhold

BSU til salg av bolig?


Gjest 8cd2d...b2c

Anbefalte innlegg

Gjest 8cd2d...b2c

Noen som vet om man kan bruke BSU til utgifter ifm salg av bolig? Tenker da hovedsakelig på meglerkostnader

Har ca 140 tusen på BSU som jeg heller skulle hatt i fond, og har ingen planer om å kjøpe ny bolig med det første. Hva burde jeg i så fall gjøre?

Anonymous poster hash: 8cd2d...b2c

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 8cd2d...b2c
Llandari skrev (27 minutter siden):

Du kan ikke bruke de for å dekke kostnader ved salg, kun kjøp. Skatteetaten har en fin oversikt her: Boligsparing for ungdom (BSU) - Skatteetaten

 

Siden du lurer på om du kan bruke dem ved salg, så antar jeg at du har en bolig å selge? I så fall har du kanskje et lån på denne? Hva med å bruke BSU til å betale ned på dette lånet og låne opp igjen med tilsvarende beløp?

Jo, har lån. Hva mener du med å låne opp igjen tilsvarende beløp? Kan jeg ikke heller betale inn de 140k på lånet nå rett før salg, og «få de ut» igjen av banken når jeg selger?

Anonymous poster hash: 8cd2d...b2c

Lenke til kommentar
Gjest 8cd2d...b2c skrev (8 minutter siden):

Jo, har lån. Hva mener du med å låne opp igjen tilsvarende beløp? Kan jeg ikke heller betale inn de 140k på lånet nå rett før salg, og «få de ut» igjen av banken når jeg selger?

Anonymous poster hash: 8cd2d...b2c

Det er enkleste løsning. Da får du ikke realisert dem før du har solgt, men ellers er det rett frem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...