Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Provisjonsbasert selgerjobb. 5100 utbetalt 1mnd + provisjon


dan992

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er maks man kan tjene da? Noen steder har et tak på mulig provisjon.

Personlig hadde jeg ikke orket en slik type jobb. Du blir helt avhengig å være frampå hele tida.

Det er ikke sikkert du får noe banklån med det første heller hvis det skulle være aktuelt - rett og slett fordi du ikke har fast inntekt som er høy nok. 

Men dersom du f.eks. ikke trenger å møte opp på jobb i perioder siden det allikevel er provisjonsbasert, så kan det jo være verdt alt maset ellers i året.

Redigert: denne bør vel være i "Jobb og karriere"?

Endret av panzerwolf
Lenke til kommentar
panzerwolf skrev (5 timer siden):

Hva er maks man kan tjene da? Noen steder har et tak på mulig provisjon.

Personlig hadde jeg ikke orket en slik type jobb. Du blir helt avhengig å være frampå hele tida.

Det er ikke sikkert du får noe banklån med det første heller hvis det skulle være aktuelt - rett og slett fordi du ikke har fast inntekt som er høy nok. 

Men dersom du f.eks. ikke trenger å møte opp på jobb i perioder siden det allikevel er provisjonsbasert, så kan det jo være verdt alt maset ellers i året.

Ingen tak i det hele tatt. Viste meg lønnslipper uten navn fra 30-100.000 siste 2 månedene. 
Spurte hvordan det evt blir med boligkjøp, der hadde de funnet på noe lurt og gjort endringer en tid tilbake hvor det blir oppgitt som fastlønn. Ganske sikker på at jeg kan gjøre det bra, etter de første månedene i alle fall😅 

 

Phantom Software skrev (6 timer siden):

Morsomt pyramidespill. 1 måned tjener du ingenting. 2-3 måned tjener du greit på salg selv. Så fra 4. måned er du avhengig av å jevnlig rekruttere nye suckers og ta provisjonen deres, og kan tjene veldig bra på det.

Hehe, kan tilføye at man ikke selge til næringsliv med mindre man er blant de som feks har 40 salg. Så om jeg selger en rekke ulike forsikringer til venner og bekjente bedriftseiere/oppstartsmiljøet, må salget gå til kollega.


Edit, viste seg at dette var worst case scenario, og at de siste fikk provisjon allerede fra uke 2. 

 

Sitter igjen med svært godt inntrykk, takk for svar. 


 

Endret av dan992
Lenke til kommentar
  • dan992 endret tittelen til Provisjonsbasert selgerjobb. 5100 utbetalt 1mnd + provisjon

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...