Gå til innhold

Fra egen bolig til å leie - selge møbler eller ikke


Gjest 6f1f8...8ea

Anbefalte innlegg

Gjest 6f1f8...8ea

Vi har mistet huset vårt og må ut på leiemarkedet. Det jeg lurer på er om det er lurt å selge møblene vi har, bortsett fra senger. Til barna har vi dobbeltsenger som kan slås sammen til enkelt. Man vet jo ikke helt hvordan stedet man leier er, om det er plass til de møblene man har osv. I tillegg vet man heller ikke hvor lenge man får bli boende. 

Tenkte kanskje å selge møblene og eventuelt kjøpe senere brukt og billig hvis utleiestedet ikke har møbler. Da får vi inn litt kapital også. Eller er det dumt i lengden? 

Noen ti år siden vi har leid. 

Anonymous poster hash: 6f1f8...8ea

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 70e19...202

Som gavekort sier.

Dere kan jo leie et lager en kort periode hvis det er snakk om en periode der dere ikke har fast bosted.
Feks om dere flytter inn til venner/familie i avvente på leiebolig osv.

Anonymous poster hash: 70e19...202

Lenke til kommentar

Så kjip situasjon! Håper dere kommer dere ovenpå igjen!

Er det dyre møbler, så kan det være greit å selge.

Møblerte utleieboliger er ofte ment for korttidsleie, og med barn, kan også uhell lettere skje som igjen kan gå utover depositumet.

Siden det er barn i bildet, ville jeg ha tatt utgangspunkt i å leie et umøblert sted (som motsatt gjerne er mer ment for lengre leieforhold enn møblerte). Da blir det ikke fullt så mye forandring for barna heller når såpass mye skal byttes ut.

Samtidig koster også lagring og transport penger, så noen møbler er det like greit å ikke ta med seg videre (enkle, billige kommoder f.eks).

Men alt-i-alt kommer dette helt an på så mye rart, så blir veldig situasjonsbetinget.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har leid ut en god stund. Jeg tror du vil gjøre lurt i å selge møbler når du har funnet bolig å leie. Jeg har sett alt for mange som tar med seg møbler som ikke passer inn. Jeg vil råde deg til å bruke tid på å finne ett sted du virkelig vil like, så slipper du å flytte mye rundt. Samtidig er det en av fordelene med å leie, det er enkelt å teste ut hvordan det er å bo flere steder. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 6f1f8...8ea

Takk for svar dere 😊

panzerwolf skrev (45 minutter siden):

Så kjip situasjon! Håper dere kommer dere ovenpå igjen!

Er det dyre møbler, så kan det være greit å selge.

Møblerte utleieboliger er ofte ment for korttidsleie, og med barn, kan også uhell lettere skje som igjen kan gå utover depositumet.

Siden det er barn i bildet, ville jeg ha tatt utgangspunkt i å leie et umøblert sted (som motsatt gjerne er mer ment for lengre leieforhold enn møblerte). Da blir det ikke fullt så mye forandring for barna heller når såpass mye skal byttes ut.

Samtidig koster også lagring og transport penger, så noen møbler er det like greit å ikke ta med seg videre (enkle, billige kommoder f.eks).

Men alt-i-alt kommer dette helt an på så mye rart, så blir veldig situasjonsbetinget.

Ufattelig trist. Vi har alltid vært forsiktig økonomisk, alltid betalt regninger, aldri en inkasso. Så havnet vi i en veldig uheldig situasjon utenfor våres kontroll. Men vi må jo bare gjøre det vi kan for å bygge oss opp igjen. 😊 Vi er nå ihvertfall heldig som bor i Norge av flere grunner. 

Det var et godt poeng ang barn, møbler og depositum. Også tror jeg at man føler seg litt begrenset når man har barn og må være ekstra forsiktig med møblene. 

Veldig dyre møbler er det ikke, men vil tro vi kan få litt for det. 

Sjørøver skrev (41 minutter siden):

Jeg har leid ut en god stund. Jeg tror du vil gjøre lurt i å selge møbler når du har funnet bolig å leie. Jeg har sett alt for mange som tar med seg møbler som ikke passer inn. Jeg vil råde deg til å bruke tid på å finne ett sted du virkelig vil like, så slipper du å flytte mye rundt. Samtidig er det en av fordelene med å leie, det er enkelt å teste ut hvordan det er å bo flere steder. 

Takk 😊 

Ja, tror kanskje det er lurt å vente litt med å selge møblene og se hva som eventuelt det er plass til/burde ha med. Synes det er litt vanskelig da det å selge unna ting også tar mye tid og energi oppi alt. Kanskje ha et garasjesalg? 

Vi hadde funnet en plass hele familien elsker å bo. Men ingenting til leie her annet enn mindre hybler. Vi ønsker jo stabilitet for barna og ikke flytte rundt hele tiden. Det gjør ufattelig vondt å ikke kunne gi dem det lengre. Men vi er jo ikke alene om det. Også er det vel da viktig å holde oss innenfor et visst område for å kunne ha noe stabilitet for barna. Slitsom å flytte er det også, så tror vi går for en minimalistisk stil/livsstil for å gjøre det enklest mulig. 

Har du måtte flytte mange ganger? 

 

 

Anonymous poster hash: 6f1f8...8ea

Lenke til kommentar
Gjest 6f1f8...8ea skrev (32 minutter siden):

Har du måtte flytte mange ganger? 

Jeg har levd hele livet innenfor ett postnummer, så svaret er nok nei. 

 

Gjest 6f1f8...8ea skrev (32 minutter siden):

Kanskje ha et garasjesalg? 

Finn er nok det beste. 

 

Gjest 6f1f8...8ea skrev (34 minutter siden):

Slitsom å flytte er det også, så tror vi går for en minimalistisk stil/livsstil for å gjøre det enklest mulig.

100% dette. Gjør flyttingen enkel om du kan. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...