Gå til innhold

Fravær på vgs


Anbefalte innlegg

Jeg går nå på vg2, og har til nå i år nesten fem dager udokumentert fravær. I fjor hadde jeg nesten ingenting. Jeg har ingen gyldig grunn for det meste av fraværet mitt, men jeg vil si jeg er en flittig elev, jobber godt og får gode/middels karakterer i alle fag. Har ikke tenkt så mye på fraværet til nå, men begynner å bekymre meg siden det skal jo stå på vitnemålet når man er ferdig på vgs... Så jeg lurer på, har jeg ødelagt skikkelig for meg selv videre? mtp jobb og videre utdanning? :// 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som nemnt så betyr det ingenting for vidare utdanning, men det kan ha litt betydning for fyrste jobben. Etter at du har tatt høgare utdanning så er det ingen som bryr seg om karakterane på vidaregåande, med unntak av akkurat fråværet sidan det i vitnemålet frå høgskule/universitet ikkje står noko om fråværet. Kor relevant fråværet frå vgs faktisk er kan ein jo også stille spørsmål ved sidan dette då er fråvær som fort ligg 3-5 år tilbake i tid når du kjem til ditt fyrste ordentlige jobbintervju.

Sjølv om du ikkje har gyldig grunn for fråværet i år, så ha du vel ei forklaring? Reknar med at ikkje alt er skulk, så eg reknar med at du heilt greit kan forklare at fråværet skuldast til dømes sjukdom som du ikkje rakk å få dokumentert frå lege før du vart frisk. 5 dagar i løpet av eit år er ikkje spesielt høgt fråvær, og i alle fall ikkje om du viser til det gjennomsnittlege fråværet du har hatt alle tre åra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...