Ole32 Skrevet 5. april Rapporter Del Skrevet 5. april Hei jeg har nett kjøpt en ny moped med ny overhalt motor når jeg fikk start på den gidde den gass av seg selv jeg har prøvd å bytte reed forgasser innsug og plug men det har ikke hjulpet noen som har noe innspill? Lenke til kommentar
Ole32 Skrevet 5. april Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. april Det xClaymanx skrev (18 minutter siden): Sjekket gasswire? De har jeg og ja Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 5. april Rapporter Del Skrevet 5. april Får vel inn falsk luft en plass da. Sjekk pakninger etc Lenke til kommentar
MAtroxX Skrevet 9. april Rapporter Del Skrevet 9. april Hvor høyt ruser den seg på turtall? hvor raskt stiger turtallet? Lenke til kommentar
Ole32 Skrevet 9. april Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. april MAtroxX skrev (13 timer siden): Hvor høyt ruser den seg på turtall? hvor raskt stiger turtallet? Det varierer av og til Bonn gass av og til bygger den seg sakte opp til høgt turtall men stortsett høgt turtall «fullgass» Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 9. april Rapporter Del Skrevet 9. april (endret) Typisk tegn på luftlekkasje. Eller feiljustert forgasser. Endret 9. april av sedsberg Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 9. april Rapporter Del Skrevet 9. april "Overhalt motor" er forøvrig et stort rødt flagg når man ser etter bruktmoped. Med mindre de har kvittering på at et MC-verksted har utført overhalingen. 1 Lenke til kommentar
Ole32 Skrevet 9. april Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. april sedsberg skrev (11 minutter siden): "Overhalt motor" er forøvrig et stort rødt flagg når man ser etter bruktmoped. Med mindre de har kvittering på at et MC-verksted har utført overhalingen. Men hvor kan lufta komme inn når jeg har byttet forgasser innsug og reed sprukket blokk eller sylinder? Kor børr eg sjå Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 9. april Rapporter Del Skrevet 9. april 31 minutes ago, Ole32 said: Men hvor kan lufta komme inn når jeg har byttet forgasser innsug og reed sprukket blokk eller sylinder? Kor børr eg sjå Innsugspakninger, bunnpakning, simmeringer i veiv begge sider, samt sprekker som du nevner. Også en mulighet for at forgasseren ikke er justert korrekt. (bensin/lufteskrue). Når motoren får for lite bensin vil turtallet gradvis øke på tomgang. Men det vil være veldig lite kraft hvis du prøver å kjøre på det turtallet. Og hvis du ruser mopeden litt hender det ofte at turtallet faller igjen når du slipper gassen. 1 Lenke til kommentar
Rune_says Skrevet 9. april Rapporter Del Skrevet 9. april Ad forgasser og rask tomgang/ekstra luft - kan definitivt være feiljustert. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå