Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Vask og rengjøringsrutiner i hjemmet


Anbefalte innlegg

Etter å ha tatt en grundig omgang med vask og støvtørking, støvsuging og rydding har jeg kommet til at jeg må få meg bedre rutiner og vaner på det området. Har for lett for å la det skure en stund så ting blir støvete og uryddig. I morgen, i morgen har jeg altfor lett å tenke, utsetter til det flyter litt.  Hva slags vaner har folket her på forumet ? Hvor ofte støvsuges det, vaskes og ryddes ?  Jeg har iallefall innsett at jeg må få bedre vaner. Hvor stor er toleransen for litt støv her og der, og ting og tang som ikke straks blir ryddet bort ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En høy standard er rengjøring hver torsdag, litt lavere annenhver torsdag, enda lavere tredjehver torsdag. Eller tilfeldig rengjøring, støvtørking og skift av sengetøy. Bør visst også være vårrengjøring og julerengjøring.

Røper ikke min standard, men har lavest toleranse for søppel. Støvtørking blir ikke slik at det blir støv på hjernen konstant. Noen driver også og vasker kjøkkenskap og kjøleskap konstant. Enkelte har sølv eller kobbergjenstander som bør pusses. 

Lenke til kommentar
  • Robotstøvsuger som går i hver etasje hver dag når vi er på jobb.
  • Vaskemaskin fylles løpende, slås på hver kveld uansett hvor full den er. Tømmer på morgenen
  • Sengesett og laken byttes hver søndag
  • Vanlig tøyvask er løpende.

Det vi kan bli bedre på er støv tørking her og der. Ellers er alt annet som innebærer renhold noe som skjer etter behov.
Søler ungene noe i kjøleskapet kan jeg finne på å ta en skikkelig vask av alt og opprydding feks.
Søler de i sofa/stol osv..Kan jeg finne på å ta frem møbelrenseren og ta en omgang.

Har også lyst til å bli bedre på å støvsuge sengene..Så en serie om hvor mye møkk det ligger der som vi ikke ser..Blir kvalm hver gang det streifer tankene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...