Gå til innhold

GPS/ekkolodd til småbåt for å se skjær


Anbefalte innlegg

Jeg har lyst til å få en GPS og eller et ekkolodd til båten familien bruker på sørlandet for å vite hvor det er skjær også når vi kjører i områder vi er mindre kjent uten å måtte styre med papir kart. Inntrykket mitt er at GPS holder til det formålet og at det ikke er noe vits med ekkolodd, men jeg kan absolutt ingenting om slikt så ville gjerne høre hva folk mener. Jeg er også ute etter råd om hva slags GPS vi burde kjøpe. Vi har ingen behov for at den har noen fancy tilleggsfunksjoner eller er av spesielt høy kvalitet annet enn OK holdbarhet. VI vil bare kunne kjøre fort uten frykt for skjær når vi kjører litt lenger enn der vi er godt nok kjent til å vite hvor alle skjærene er. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
FrequentFlyer skrev (40 minutter siden):

Inntrykket mitt er at GPS holder til det formålet og at det ikke er noe vits med ekkolodd, men jeg kan absolutt ingenting om slikt så ville gjerne høre hva folk mener.

Til lite bruk holder det fint med app til mobilen. For eksempel Skippo (med kart fra gulesider) eller Locus e.l. Likevel spørs det om det er lurt å kjøre fort der du ikke er kjent.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...