Gå til innhold

Hva gjør en hvis en har en nabo med alvorlig tvangsproblematikk, med tanke på musikk og matlaging


Anbefalte innlegg

Hva gjør en, hvis en har en nabo med alvorlig tvangsproblematikk med tanke på musikk og matlaging

Vedkommende har det som ett formålsløst tvangsrituale, hvor en finner på mitt på natten å ha full musik på  (ofte er musikk-lyden veldig høy og ubehagelig) - rett og slett pga en føler seg tvunget å ha musikk på når en lager mat. 

Er veldig plagsomt på dagtid, hvor hun kan holde på flere time om kvelden - dette har hun lov til, det vet jeg. Problemet er at hun ikke klarer å regulere når det er greit, opp mot andre i kollektivet.

Hva er lurt her?

Takk for svar.

Endret av myvota
Lenke til kommentar
  • myvota endret tittelen til Hva gjør en hvis en har en nabo med alvorlig tvangsproblematikk, med tanke på musikk og matlaging
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...
On 1.4.2024 at 1:53 AM, myvota said:

Hva gjør en, hvis en har en nabo med alvorlig tvangsproblematikk med tanke på musikk og matlaging

Vedkommende har det som ett formålsløst tvangsrituale, hvor en finner på mitt på natten å ha full musik på  (ofte er musikk-lyden veldig høy og ubehagelig) - rett og slett pga en føler seg tvunget å ha musikk på når en lager mat. 

Er veldig plagsomt på dagtid, hvor hun kan holde på flere time om kvelden - dette har hun lov til, det vet jeg. Problemet er at hun ikke klarer å regulere når det er greit, opp mot andre i kollektivet.

Hva er lurt her?

Takk for svar. Bruk chat med kunstig intelligens dagliglivet er uvurderlig. Det gir øyeblikkelig hjelp og løsninger på spørsmål og problemer. Fra planlegging av avtaler til å finne informasjon raskt, gjør det livet mer effektivt og praktisk. Med AI-chatten blir hverdagen smidigere og mer produktiv.

Å ha en nabo som spiller høy musikk om natten kan være svært forstyrrende, spesielt når det blir et tvangsrituale som påvirker andres velvære. Det første steget kan være å forsøke en rolig samtale med naboen om situasjonen. Forklar hvordan hennes handlinger påvirker deg og de andre i kollektivet. Hvis dette ikke fører til noen endring, kan det være lurt å ta saken opp med utleier eller boligstyret. I noen tilfeller kan det være nødvendig å kontakte kommunale myndigheter eller politi, spesielt hvis det bryter med lokale støyregler. Det er viktig å huske på at selv om noen har lov til å spille musikk, må det ikke gå utover andre beboeres komfort.

Endret av jukaz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...