Gå til innhold

Oversikt over total opptjent pensjon


Anbefalte innlegg

Gikk inn på minpensjon.no for å sjekke hvor mye penger er spart opp for min pensjon fra alle mine arbeidsgivere. Forventet å se alle de idviduelle bidragene , men ser bare de to siste. Har vel hatt 8-9 hittil.

Det jeg lurer på er fungerer det slik at når man bytter jobb så overføres oppsparte pensjonsmidler fra en arbeidsgiver til en annen sitt fond. Jeg er litt usikker på om det jeg ser på minpensjon.no er den totale summen.

Har vel jobbet siden 2008 sånn ca. og før det har jeg hatt deltidsjobber, så synes det beløpet som sto på minpensjon.no var ganske lite. Var vel ca. 467 000kr. I tillegg kommer selvsagt pensjon fra folketrygden. 

Kan dette stemme ?🤔

Endret av Tesla1856
Lenke til kommentar
  • Tesla1856 endret tittelen til Oversikt over total opptjent pensjon
Videoannonse
Annonse

Det kan fint være en del ting som mangler der inne. Når du har hatt så mange arbeidsgivere kan det fort bli uoversiktlig, men ikke alle leverer informasjon. Du må rett og slett finne de manuelt.

Tesla1856 skrev (På 31.3.2024 den 8:06 PM):

Det jeg lurer på er fungerer det slik at når man bytter jobb så overføres oppsparte pensjonsmidler fra en arbeidsgiver til en annen sitt fond. Jeg er litt usikker på om det jeg ser på minpensjon.no er den totale summen.

Nei, ikke av seg selv. Det må du eventuelt gjøre selv ved å kontakte tidligere leverandør og flytte midlene.

Lenke til kommentar

Så vidt jeg vet så fikk man ikke OTP fra kortvarige ansettelser. Dette kom i 2021.

467k er vell ikke lite. Du har fortsatt mange år igjen.

Arbeidsgiver trenger bare å gi 2%, enten tjener du veldig bra eller så er arbeidsgiver sjenerøs. 

Jeg har bare 3% + 1% trekt fra lønn.

Jeg får ikke noe opp på minpensjon.no 

Har samlet alt av pensjonskapital og pensjon til en plass. Oppsparingen startet i 2006. I 2018 hadde jeg ca. 90k. Gjorde om på risiko og fond, i dag har jeg 400k. Bra med tanke på at det kommer kun 1600kr inn på pensjonskontoen hver måned.

Det er nesten ingen som går inn å sjekker pensjonen sin.

Lav til moderat risiko og 50/50 rente- / aksjefond er det vanligste på pensjonskonto. Man må selv gå inn å forandre dette. 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...