Gå til innhold

Hvordan vet man om man passer best til å drive med håndball eller fotball? Jeg er for gammel for begge deler


Anbefalte innlegg

Jeg trener allerede 15-30 timer i uka og vil bli så god som mulig i det jeg holder på med. Nå tenker jeg å velge mellom disse to idrettene, men hvordan finne ut hva man er best i? Hvem stiller mest krav til utholdenhet, lange bein, lange armer, spenst, reaksjonsevne, hurtighet osv? Er det noen forskjeller i genvarianter jeg bør se på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Gavekort skrev (6 minutter siden):

Tenker at det er såpass lett å prøve begge deler.

Ja, men det tar tid om man skal teste begge deler lenge nok til å se hva man er best i. Da blir det eks 3 år med en og 3 år med den andre. Så er jeg plutselig for gammel. Alternativet er å trene begge deler samtidig, men da blir jeg ikke god nok i noen av de før jeg blir for gammel?

Jeg kan løpe 10km på noen og tredve minutter, men har knapt rørt en ball eller sett det på tv. Så det blir mye rot med teknikk og taktikk

Endret av majer
Lenke til kommentar
majer skrev (13 minutter siden):

Ja, men det tar tid om man skal teste begge deler lenge nok til å se hva man er best i. Da blir det eks 3 år med en og 3 år med den andre. Så er jeg plutselig for gammel. Alternativet er å trene begge deler samtidig, men da blir jeg ikke god nok i noen av de før jeg blir for gammel?

Jeg kan løpe 10km på noen og tredve minutter, men har knapt rørt en ball eller sett det på tv. Så det blir mye rot med teknikk og taktikk

Vil ikke si at du må bli erfaren for at du skal kunne finne ut hva du liker best og hva som komplementerer dine ferdigheter best.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...