Gå til innhold

Low power overvåkningskamera?


Anbefalte innlegg

Jeg ser de selger noen her til lands i underkant av kr. 2000.- og lurte derfor på om det er noen her som kan anbefale noen gode rimeligere som man f.eks kan kjøpe fra ebay el.l? Jeg trenger et som jeg kan ha i bilen når den er parkert og som ikke trekker noe særlig strøm slik at batteriene varer i ukesvik.

Noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Overvåkningskammera? Hvordan skal du OVERVÅKE det?

WIFI suger strøm ..... og må ha netttilgang.

må da være et sånn viltkammera som tar bilder om det er bevegelser.

Men det kan jeg fort kaste om jeg skal stjele bilen din ;) 

Lenke til kommentar

Flere dashbord kamera støtter parkerings modus, da reduseres antall bilder pr sekund. Det gjør en har plass til flere dager med opptak.

Noen kamera har støtte for å starte opptak om det oppdages bevegelse i bildet eller fysisk bevegelse i bilen. Ved fysisk bevegelse kan strømforbruket være lavere. Ulempen er de dokumenterer ikke hva som hevder før fysisk bevegelse starter opptaket. Dvs kan være en ikke har med hele hendelsesforløpet.

Generelt bruker dashbord kamera ca 300 mA. Blir 3-4 Watt. I løpet av et døgn 70 - 100 Watt timer kan en regne som normalt. Blir ca 0.1 kWh per døgn.

Et godt startbatteri bør ikke belastes mye over 0,5 kWh skal en klare å starte bilen.

For å unngå å tappe startbatteriet kan ekstra batteri monteres. Ekstra batteri lades når bilen brukes, og driver kamera. Spesielle parkerings modus batteri tilpasset dashbord kamera finnes, ser ut som stor batteribank til mobil. inneholder styring av lading og av kamera.

Eller en kan bruke et alminnelig 12V batteri. Da trenger en egnet styring mellom bilens 12V system og batteriet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...