Gå til innhold

Hvor stor rolle spiller Vgs karakterer på muligheten for internship's i prestisjetunge bransjer?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg blir ferdig med Vgs til sommeren og får et helt ok+ snitt (kunne gjort det en del bedre, prioriterte andre ting). jeg har søkt meg inn på forskjellige skoler som tilbyr økad blant annet uia og bi. målet etter studiet er å jobbe innenfor noen av de store finanshusene i Norge eller andre deler av Skandinavia med enten corporate finance eller aksje analyse. jeg har enrom interesse og passion for denne yrkes veien og tror jeg kan få ett veldig bra snitt på bacheloren. men, jeg har sett at for å få internship hos mange av de store husene trenger de å se karakterer fra vgs. er dette noe som legges stor vekt på om det andre i søknaden sitter? er det evt verdt det å ta opp de fagene jeg har svake karakterer i? takk for alle svar (:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spørs helt hvor man studerer. Folk på MIT, Harvard ol trenger ikke gode karakterer. Men det er nok noen rekrutterere som ønkser å se på karaktererene dine. De ser nok mest etter fravær og progresjon. Startet du egen bedrift på vgs kan du også ha 3 i snitt med god samvittighet

Lenke til kommentar
majer skrev (46 minutter siden):

Spørs helt hvor man studerer. Folk på MIT, Harvard ol trenger ikke gode karakterer. Men det er nok noen rekrutterere som ønkser å se på karaktererene dine. De ser nok mest etter fravær og progresjon. Startet du egen bedrift på vgs kan du også ha 3 i snitt med god samvittighet

Det er det rareste jeg har hørt på lenge

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (14 minutter siden):

Det er det rareste jeg har hørt på lenge

Det er sannhet i det. Min egen erfaring fra den type skoler er at de som klarer seg best er de som starter firmaet i studietiden eller på andre måter gjør seg interesante

Har man allerede kommet inn på typ Harvard så viser man at man kan få gode karakterer og tilegne seg kunnskap. Da er det ikke noe poeng i å bevise det videre gjennom skolegangen. Da er det bedre å vise at man kan samarbeide med andre, komme med gode ideer osv.

Ps. Jeg var en av de som fokuserte på karakterer 

Endret av majer
Lenke til kommentar
majer skrev (25 minutter siden):

Det er sannhet i det. Min egen erfaring fra den type skoler er at de som klarer seg best er de som starter firmaet i studietiden eller på andre måter gjør seg interesante

Har man allerede kommet inn på typ Harvard så viser man at man kan få gode karakterer og tilegne seg kunnskap. Da er det ikke noe poeng i å bevise det videre gjennom skolegangen. Da er det bedre å vise at man kan samarbeide med andre, komme med gode ideer osv.

Ps. Jeg var en av de som fokuserte på karakterer 

Jeg hadde aldri valgt en fra MIT kun pga skolen, helt uaktuelt og vi har mange i fra MIT som søker hos oss.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...