Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Original radio til Peugeot 308sw 2009


Anbefalte innlegg

God dag! 

Siden dette er mitt første innlegg her i bilavdelingen her (riktignok en kopi av det jeg la ut på Bilformuet, men det var det tyst gitt), så vil jeg begynne med å innrømme at jeg er TOTALT uvitende når det gjelder bil og fiksing og mekking på bil... Det var vel derfor jeg endte opp med denne bilen også høh... Men om noen trenger Photoshop-hjelp; DER er jeg en jævel på å få til ting 😉

Uansett - greia er at jeg for et par år siden kjøpte meg en gammel Peugeot 308SW, en 2009 modell. Den var relativt rimelig, stor og automat og det jeg trenger som en pendlebil fra A til Å, og mest av alt - den hadde ikke gått mer enn 63000km! So far so good - bilen er fin å kjøre og starter i -32 fant jeg ut i vinter, så det er bra. Men - han / hun / hen eller hva du vil, som hadde bilen før meg, har tatt ut den orginale radioen, og satt in en JVC DAB radio.. Greit nok det, MEN - det gjør at jeg ikke får stilt klokka, brukt rattkontrollene, får lysignaler fra ryggesensor, eller kommet inn i noen menyer eller noe som helst! Det er rimelig håpløst.. Og klokka i displayet på dashbordet blinker heeeele tiden og det er gruuusomt irriterende. 

Jeg har mailet med diverse høggerier rundt omkring, og ingen har en orginal radio til denne bilen liggende.. Mine spørsmål er da:

  • Er det noen av dere som vet om noen som vet om noen som har en? 
  • Om jeg skulle få tak i en fra Ebay eller noe, er det vanskelig å sette inn? (Alt er relativt - jeg vet) 
  • Hva kan jeg risikere å trenge av kabler? 
  • Er det noen måte dere vet om for å "omgå" hele problematikken? Noe jeg kan gjøre istedenfpor å sette innen gamme orginal radio? 

Uansett - takker for alle svar og fornuftige tips! Spydige kommentarer om at det er en drittbil og jeg var dum som kjøpte'n og alt sånn kan vi droppe - det vet jeg 😉

 

Mvh

FMKL

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes CANBUS-adaptere for å kunne koble uoriginale spillere til rattkontroller og andre ting som er avhengig av original spiller. Du kan høre med diverse bilstereobutikker om de har slike til din spiller, evt om de har andre spillere med slike adaptere.

Bilradiospesialisten og Bass Brothers er to butikker jeg kommer på i farta. Jeg tror Bass Brothers er veldig behjelpelige til slikt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...