Gå til innhold

Abyss headphones

Anbefalte innlegg

Dette er de desidert beste hodetelefonene jeg har hørt, og jeg har hørt mange. Jeg har både Diana V2 og Diana MR. De er ikke direkte tunge å drive men krever fremdeles en god forsterker. Selv bruker jeg de med Schiit Jotunheim 2 og det funker bra.

Abyss headphones er et lite amerikansk firma som ble startet av en gjeng ingeniører som ønsket å finne opp verdens beste hodetelefoner, og det må jeg si de gjorde en imponerende jobb med. Byggekvalitet er det beste jeg har vært borti på en hodetelefon. Bygget for å vare!

Har noen her erfaring med Abyss headphones? Duet i Oslo og Bergen er vel de eneste som har de i demo.

Her har jeg Diana MR med Jotunheim 2.

https://eu.abyss-headphones.com/collections/abyss-headphones

IMG_0427.thumb.jpg.074d1a0a67bff597de6d93f5c0373d2c.jpg

Diana V2.

IMG_0421.thumb.jpg.3b31e82151345f3b44bf168a56a15eb7.jpg

Diana V2 med glinsende grill.

0C018D1B-09EA-4056-9ECA-7FD03167006E.thumb.JPG.0de45a479cbd1ed54ecc289520a52a1b.JPG

Endret av Fountaine
  • Liker 1
  • 6 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
MindTooth skrev (På 12.10.2024 den 1:41 PM):

Fortsatt fornøyd?   Vet du om Duet har akkurat Diana MR i demo?

Ja er veldig fornøyd. De beste hodetelefonene jeg vet om. Tror ikke Duet har Diana MR i demo, ser ikke sånn ut siden den ikke er å finne på nettsiden deres. Men du kan ringe og høre om de har noen Abyss-modeller på demo, det hadde de før.

• 2 uker senere...
  • 6 måneder senere...

Hva vil du si skiller de ulike modellene?

Selv har jeg vel mer eller mindre gitt meg med Nighthawk Carbon og Fidelio X2 som greie allroundere tunet med pinknoise. X2 har overraskende god mikrodynamikk for å være så dynamisk som den er.

Har en grei 192 KHz optisk DAC som høres svært ren ut med disse. Var en ganske liten og billig rakker som overrasket stort.

vidor skrev (På 30.5.2025 den 15.21):

Hva vil du si skiller de ulike modellene?

Selv har jeg vel mer eller mindre gitt meg med Nighthawk Carbon og Fidelio X2 som greie allroundere tunet med pinknoise. X2 har overraskende god mikrodynamikk for å være så dynamisk som den er.

Har en grei 192 KHz optisk DAC som høres svært ren ut med disse. Var en ganske liten og billig rakker som overrasket stort.

Nå har de kommet med en ny modell som de kaller for Joal. Den er billigere og ser litt annerledes ut enn Diana-serien. Den skal visst være litt mindre detaljert og analytisk enn Diana. Ellers så er det Diana MR og Diana DZ som er ute nå av Diana-serien. Jeg har Diana MR og Diana V2, V2 selges da ikke lenger. Forskjellen på MR og DZ er at MR har noe mindre impedans og er lettere å drive så du trenger ikke like bra utstyr som på DZ. DZ derimot er tyngre å drive og man må ha topp utstyr og da snakker jeg Dac og amp til nærmere 30-50 tusen. DZ skal også være litt mer detaljert enn MR og noen sier det er et lite steg opp fra MR. V2 derimot er kanskje litt mindre detaljert enn MR og er et lite steg bak der, men jeg digger den fremdeles og hører på den. Alt i alt er det egentlig ikke fryktelig mye forskjell på de forskjellige hodetelefonene til Abyss, de har litt forskjellig signatur alle sammen, men ikke mye forskjell. De nyere modellene har også blitt mer komfortable å ha på hodet.

Endret av Fountaine

Ok. Da blir de nok litt for krevende high-end for at jeg kommer til å teste. Teknisk sett har jeg troen på dem som produsenter som har peiling på hva dem holder på med designmessig, så det er ikke det.

Over årene har jeg vel mest lagt meg til de folkelige toppmodellene til Sennheizer, men har branchet noe ut med andre modeller de senere årene. Føler jeg vel jeg har havnet i mål med holdbare ting som fungerer med standard utstyr. Den optiske DAC-dingsen jeg snakker om shoppet jeg på impuls fra AliExpress  i sin tid for rundt 100-lappen. www.aliexpress.com/item/1005008616560756.html

Den har et greit utgangsbuffer på utgangen, men vet ikke om det holder for Abyss. Schiit er nok vesentlig  bedre der, tipper jeg.

Er vel mest bare glad for at jeg ikke har noe jeg irriterer meg over lengre og har noe nå som dekker alle kravene uten å bli verken for mye eller for lite.

Går en for high-end er det lett å mure seg litt inne og blir for superspesialisert. Dette er et spor jeg gjør mye for å ikke havne frivillig i (les f.eks elektrostatiske hodetelefoner).

vidor skrev (37 minutter siden):

Ok. Da blir de nok litt for krevende high-end for at jeg kommer til å teste. Teknisk sett har jeg troen på dem som produsenter som har peiling på hva dem holder på med designmessig, så det er ikke det.

Over årene har jeg vel mest lagt meg til de folkelige toppmodellene til Sennheizer, men har branchet noe ut med andre modeller de senere årene. Føler jeg vel jeg har havnet i mål med holdbare ting som fungerer med standard utstyr. Den optiske DAC-dingsen jeg snakker om shoppet jeg på impuls fra AliExpress  i sin tid for rundt 100-lappen. www.aliexpress.com/item/1005008616560756.html

Den har et greit utgangsbuffer på utgangen, men vet ikke om det holder for Abyss. Schiit er nok vesentlig  bedre der, tipper jeg.

Er vel mest bare glad for at jeg ikke har noe jeg irriterer meg over lengre og har noe nå som dekker alle kravene uten å bli verken for mye eller for lite.

Går en for high-end er det lett å mure seg litt inne og blir for superspesialisert. Dette er et spor jeg gjør mye for å ikke havne frivillig i (les f.eks elektrostatiske hodetelefoner).

Ja de dyreste hodetelefonene de lager krever meget god amp og dac. Men for eksempel Diana MR og Joal holder det med en Schiit Jotunheim til rundt 10 000, da blir det også balansert kabel.

Ja, modellene til Senneheiser som 650 og 600 fungerer utmerket med billigere utstyr. Den du linket til blir nok litt for knapp for Abyss ja.

Man er alltid ute etter noe bedre, men når man har skaffet seg en Abyss så mener jeg egentlig at man ikke får så mye annet som er bedre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...