Gå til innhold

Kjøpe en fast bopel


Gjest e3a83...c40

Anbefalte innlegg

Gjest e3a83...c40

Hallo. 

Jeg trenger noen råd. 

Jeg leier i dag, og føler begeret er fult og må ha noe eget. Det er den indre klokka som tikker og er snart på briste punktet. 

Jeg har satt igang en rå personlig sparing, hvor jeg har kuttet alt av unødvendige ting, og kjører en stram linje. Med 32000kr utbetalt greier jeg og spare 13-15k i måneden. 

Der jeg bor nå har jeg leid i 12 år. Men nå føler jeg selv personlig at jeg må ut.  Føler meg ikke hjemme lenger. Jeg har ikke lyst til og finne noe nytt og leie. Ønsket er og ha et hjem. 

Jeg har på sparekonto 170k kr. Og forventer til sommeren og være oppe i 215k.  Jeg ønsker og kjøpe noe eget, men prisene er stive på selveier, og andelseiendom er det høy fellesgjeld. 

Hva er mest lønnsomt. Andel eller selveier.?

Jeg har ingen som kan bistå med mer kapital, og jeg er singel.. 

Jeg ønsker og spare mest mulig framover og. Og det blir nesten umulig slik som prisene er i dag. 

Når det gjelder enk. På andels leilighet. Hva er det som de går ut i fra? Prisantydning 700 000kr eller total pris 1.7mil  

Anonymous poster hash: e3a83...c40

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest e3a83...c40 skrev (Akkurat nå):

 

Hva er mest lønnsomt. Andel eller selveier.?

 

Det spiller i praksis ingen rolle om du har tenkt til å bo der selv. Man slipper dokumentavgift på andelsleiligheter, så du kan spare noen kroner der.

Sitat

Når det gjelder enk. På andels leilighet. Hva er det som de går ut i fra? Prisantydning 700 000kr eller total pris 1.7mil 

Egenkapital tar utgangspunkt i totalprisen på boligen. Fellesgjeld er ikke skummelt, bare pass på at gjelden er sikret og at fellesutgiftene er overkommelige for deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...