Gå til innhold

Olympus 1:1,4 50 mm + kamera. Verdi?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er vel noe av det mer "klassiske" man kan komme over etter min personlige mening (er fan av de gamle, analoge Olympus-kameraene som jeg synes satte mye av det klumpete utbudet fra de andre i skyggen), selv om det vel verken er veldig sjeldent eller veldig verdifullt. Etter å ha titta gjennom ganske triste og små søkere på diverse speilreflekskameraer oppigjennom holdt jeg på å dette av stolen da jeg fikk en OM-1  mellom hendene. Omtrent som en huleboer som får prøve en kikkert for første gang kan jeg tenke meg ... hvordan kan et så lite og kompakt kamera ha en så stor og lys søker? Zuiko-objektivet har høy kvalitet også, mrk. at du har f1.4-varianten, mens jeg ser de fleste kommer med f1.2 som er rimeligere. Du kan lese mer om det her https://www.analog.cafe/r/olympus-om-1-classic-film-camera-review-fjyv

Solblenderen ser ut som den har fått et kakk, men det betyr vel bare at den har tatt støyten for objektivet.

Ingen OM-1 på finn.no nå, ser jeg. En OM-10-pakke til 1100, så jeg ville forventet mer enn det. Ligger mange på e-bay, +/- 2000 NOK pluss frakt. Tilstand spiller selvsagt en rolle. 

Endret av quantum
Lenke til kommentar

1000-2000 på den ebay prisen.

markedet på finn er uansett tregt på den kategorien. gm1 som selges litt under ebay pris har ligget der lenge.

solgte en e-m1 mk1 ifjor sommer for 2000. tok noen uker. (og fikk noen tilbud avslo grunnet solgte om 12-40 på samme tidspunkt)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...