Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

BMW 523i N53 B25A


Anbefalte innlegg

Heisann. 
Jeg kjørte bilen hjem nå (ca 2-3 mil, 35 min). Bilen ble varm, men hadde litt vanskelig for å blåse kaldt i kupèen, sikkert bare en innstilling(?).

Men, når jeg kommer hjem ryker det veldig fra radioteren. Lukter ikke brent, men mere som om den har smelta snø (snør veldig mye her nå). 
Når jeg åpner panseret går ikke kjølevifta, og så vidt jeg har lagt merke til har den heller aldri skrudd seg på siden jeg kjøpte den. Noen innspill til hva det kan være?

 

Kjørt med AC på hele veien, og motor er ganske varm, du kjenner varmen godt. Men den har tilsynelatende ikke overoppheta. Ikke fått noen lamper opp i displayet. Skal lese ut feilkoder seinere. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Larsensmekk skrev (3 timer siden):

Skal lese ut feilkoder seinere. 

Hvis det var min bil, så ville jeg gjort følgende:

  1. Arkiver/lagre alle eksisterende feilkoder i en eksport-fil (lite sannsynlig at man får behov for de, men greit å ta vare på for sikkerhets skyld)
  2. Slett alle feilkoder fra modulene i bilen
  3. Få opp kjølevæske-temp i displayet som forklart i videoen @Magnus Rydningen linket til
  4. Kjør en tur og observer temperaturen
  5. Les av feilkoder på nytt etter kjøreturen, da vil man bare få opp "ferske" aktive feilkoder og ikke gamle historiske, noe som gjør det enklere å feilsøke.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Hollabaloo skrev (2 timer siden):

Hvis det var min bil, så ville jeg gjort følgende:

  1. Arkiver/lagre alle eksisterende feilkoder i en eksport-fil (lite sannsynlig at man får behov for de, men greit å ta vare på for sikkerhets skyld)
  2. Slett alle feilkoder fra modulene i bilen
  3. Få opp kjølevæske-temp i displayet som forklart i videoen @Magnus Rydningen linket til
  4. Kjør en tur og observer temperaturen
  5. Les av feilkoder på nytt etter kjøreturen, da vil man bare få opp "ferske" aktive feilkoder og ikke gamle historiske, noe som gjør det enklere å feilsøke.

Will do, takk for alle svar:)

 

Angående klimaanlegg. Fant ut av det, bare å se bort ifra den

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...