Gå til innhold

Larsensmekk

Medlemmer
  • Innlegg

    63
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nylige profilbesøk

355 profilvisninger

Larsensmekk sine prestasjoner

4

Nettsamfunnsomdømme

  1. Heisann. Jeg trenger litt hjelp med retrofit av bt i E92'n min. Tenkte å kjøre en retrofit av combox, min E92 er en 2009 med Logic7 lyd, CIC Navi Profesjonell. Er det noen som har Combox og kabler til dette? Noen som evt kan gjøre dette for meg og ta seg av kodingen for en grei penge? Er ikke redd for å gjøre det selv men hvis noen har lyst er det lov å spørre Er det noen som har gjort dette selv på E9x med CIC og Navi Proff? Er det noe jeg må tenke på? Har sett litt på YouTube angående dette og de videoene jeg har sett har vedkomne gjerne hatt to bokser over og under hverandre til høyre i baggasjen, jeg har bare den under.
  2. Nylig kjøpt meg en veldig pen E92 2009 model med Logic7 lydanlegg og CIC iDrive. Jeg har et lite problem med avspilling av lyd/musikk via AUX/Mini Jack. Bruker jeg bare AUX rett i telefon (med lightning adapter) er det ikke noe problem, og lyden er tilsynelatende god og klar. Men når jeg bruker BT adapteret mitt som jeg har brukt i alle andre biler jeg har hatt (med et meget godt resultat) blir alt bare skurring. Men en gang det er noe som helst antydning til bass skurrer det helt sinnsykt i Diskant og Mid høyttalerne, men bassen fra subbene er tilsynelatende veldig bra. Hva kan være problemet? Noen tips eller triks? Bilen er tatt usedvanlig godt vare på, fulgt alle servicer og tilnærmet strøken. Skal nevnes at jeg ikke fikk strøm i noen av 12v utgangen, men jeg fant en ødelagt sikring. Denne var 20A men siden den var sprengt bytta jeg til en 25A sikring i stedet. Nå får jeg hvert fall strøm og den lader fint. Jeg har usb uttak i både hanskerom og midtkonsoll om det er av betydning.
  3. Will do, takk for alle svar:) Angående klimaanlegg. Fant ut av det, bare å se bort ifra den
  4. Heisann. Jeg kjørte bilen hjem nå (ca 2-3 mil, 35 min). Bilen ble varm, men hadde litt vanskelig for å blåse kaldt i kupèen, sikkert bare en innstilling(?). Men, når jeg kommer hjem ryker det veldig fra radioteren. Lukter ikke brent, men mere som om den har smelta snø (snør veldig mye her nå). Når jeg åpner panseret går ikke kjølevifta, og så vidt jeg har lagt merke til har den heller aldri skrudd seg på siden jeg kjøpte den. Noen innspill til hva det kan være? Kjørt med AC på hele veien, og motor er ganske varm, du kjenner varmen godt. Men den har tilsynelatende ikke overoppheta. Ikke fått noen lamper opp i displayet. Skal lese ut feilkoder seinere.
  5. Lager også en ny tråd til overnevnt radiator problem.
  6. Hei alle sammen. Da er bilen endelig ferdig og henta på verksted, og har nå funnet ut av alle problemene til girkassa. som @mobile999 har sagt hele veien, så var det en pakning. Den du refererte til, som sitter foran oljefilteret så vidt jeg har skjønt. Kudos til deg for å klare å gjette deg fram til det:) I tillegg til dette så var det også som nevnt tidligere, oljelekkasje fra bunnpanna og kontaktet til kassa. Alt er byttet og girkassa er flushet og går som en drøm. Takk for alle som har fulgt med, og takk for alle innspill. Til de av dere som har noe kunnskap om motor, jeg kjørte den hjem nå (ca 2-3 mil, 35 min). Bilen ble varm, men hadde litt vanskelig for å blåse kaldt i kupèen, sikkert bare en innstilling. Men, når jeg kommer hjem ryker det veldig fra radioteren. Lukter ikke brent, men mere som om den har smelta snø (snør veldig mye her nå). Når jeg åpner panseret går ikke kjølevifta, og så vidt jeg har lagt merke til har den heller aldri skrudd seg på siden jeg kjøpte den. Noen innspill til hva det kan være? Virker ikke som bilen overoppheter, og jeg kjører med AC på.
  7. Tenkte jeg skulle oppdatere litt her nå. Girolje nivået viste seg å være ganske lavt, men heldigvis ingen skade tatt på de mekaniske delene. Olja var visstnok fin og grei, ingen spon eller metallbiter i bunnpanna. Bunnpanne og kobling er bytta, men dessverre til ingen nytte for problemet mitt. (Disse var lekk uansett og måtte byttes). Mekaniker mener det er noen o-ringer (?) som er dårlige, den spretter bare tilbake i P når du prøver å sette i D. Men, når man får den i gir, er det kun 1. gir som den slipper på eller ikke klarer å få nok oljetrykk til, alle andre gir går fint. Først trodde de det var noe kommunikasjonsfeil fra spak til kasse, men de mener det er o ringene. Noen som vet hva disse o ringene er? Er det ventilhuset? Eller noen annet? Jeg kjenner jeg er lite keen på å bytte noen enkle o ringer, også viser det seg å egentlig være ventilhuset eller noe annet vesentlig
  8. Som jeg har skrevet tidligere, er ingen ekspert. Men dette er det jeg har fått av video tilbakemelding: Det lekker olje fra kontakten til girkassen, og det lekker fra bunnpanna på kassa. Ganske mye tydeligvis. Heldigvis ingen skade tatt tror jeg. Det er godt mulig
  9. Jeg syter ikke over den distansen der, kjører godt over 1000km i uka så kjøring er ikke problemet. Problemet er å kjøre med en girkasse med feil. Synes det er fascinerende med slike som deg😂 Men er helt enig i at østlendinger på en generelt basis klager over kjøring og at alt er langt. For egen del, så elsker jeg å kjøre bil. Kjørt drøyt 60.000 ifjor med privatbilene😃 Fikk forøvrig akkurat tilbakemelding fra Bilia, de fant oljelekkasje i girkassa. Lekkasjen kommer fra koblingen inn til kassa og bunnpanna. Heldigvis ingen skader , tilsynelatende, internt. Får bytta bunnpanna og koblingen ila 6. feb. Dette var problemet og grunnen til at girkassa ikke har giret ordentlig.
  10. Bare så det er sagt, har aldri merket at den slurer noe annet i når du setter den i gir. Vet jo hvordan en automatkasse funker med sluring, har flere biler med automat. Jeg har sittet å lyttet og kun konsentrert meg om giringen, og lyttet etter sluring. Jeg klarer ikke høre noe. Hverken i D, Sport eller Manuell. Forutenom overnevnte når du setter den i gir uten å være aggressiv på gassen
  11. Hm. Det har jeg ikke tenkt på. Kan du utdype hvorfor flush i det tilfellet kan være dårlig? Er ingen mekaniker men liker å skru litt på si. Men er overhodet ingen ekspert. Men i mitt hodet så er det ulogisk at ny olje skal gjøre ting værre, men som sagt. Er ingen ekspert
  12. Takk for gode tips. Dessverre bor jeg i Kongsberg, så er veldig langt til bergen da😅 Har testa bimmers.no men ingen som har svart tråden enda. Uavhengig av det tipper jeg det sikkert finnes flere automatkasse verksteder😃
  13. Jeg jeg tror dessverre det er feil på en eller annen pakning eller ventilhuset:( Men det er lov å håpe, og en flush skader hvert fall ingenting. Gir en oppdatering imorra på eftan
  14. Tenkte jeg bare skulle oppdatere her nå: Kjørte bilen på Bilia idag. Fikk ikke opp feil i iDrive, men masse feilkoder på Carly. Fikk feil på clutch A, B, C og D. Feilkode: Ratio Monitoring: Clutch A Ratio Monitoring: Clutch B-C Ratio Monitoring: Clutch C-D Parking Brake engage wrong(eller noe i den duren der.) Fikk også feil på vanos intak, denne forsvant når jeg startet og stoppet bilen. Kom ikke tilbake. Gjorde heller ikke noen av de andre feilkodene så vidt jeg vet. Jeg begynner å tro mer og mer at det enten er girolja(enkelt og greir) eller ventilhus(dyrt). Håper på førstnevnte. Gir status oppdatering imorgen etter feilsøk, flush og reset av adapsjoner.
×
×
  • Opprett ny...